کد خبر: 189554 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 جولای 2019 - 14:18

فرماندار رشت: آموزش های مهارتی، منجر به اشتغال شود

فرماندار شهرستان رشت گفت: آموزش ها بایستی منجر به اشتغال و افزایش درآمد عمومی مردم شود و در نهایت در مسیر توسعه اقتصادی حرکت کنیم در غیراین‌صورت به اهداف مهارت آموزی دست نمی یابیم.

به گزارش خوبان، میرشمس مومنی زاده روز پنجشنبه در جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت در فرمانداری با اشاره به نقش مهم آموزش های مهارتی در اشتغال، معیشت و توسعه اقتصادی گفت: این آموزش ها در کشور ما با توجه به اینکه پرداختن به مسایل معیشتی اولویت اصلی نظام است، از حساسیت ویژه ای برخوردارست.

وی اظهار داشت: اقتضاء می کند که چند مقوله استفاده از جمله خرد جمعی، نیاز سنجی، امکان سنجی، آموزش، استفاده از تسهیلات اشتغالزایی و دست یابی به توسعه اقتصادی را در کار هم به صورت یک زنجیره قرار دهیم و با تلاش و پیگیری شورای مهارتی از این ظرفیت برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشت استفاده کنیم.

فرماندار رشت خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در شهرستان نرخ بیکاری بالایی داریم، موضوع مهارت آموزی بسیار مهمست و تمامی دهیاران، بخشداران و شهرداران بایستی از ظرفیت های موجود برای آموزش مهارت، ایجاد اشتغال و بهبود درآمد بهره گیرند.

وی بیان داشت: اینکه درباره بهبود معیشت، افزایش درآمد، رونق تولید و … بایستی در پایتخت برنامه ریزی و تصمیم گیری شود و ما تماشا کنیم؛ امری نادرست است و مدیران محلی در روستا، بخشداری ها، شهرها، شهرستان ها و استان ها جدا از این چرخه خدمت نیستند.

مومنی زاده اضافه کرد: اعتبارات مربوط به تسهیلات اشتغال روستایی ظرفیت بسیار خوبی است که دولت برغم همه تنگناها، محدودیت ها و تحریم ها در اختیار ما قرار داده اما در شهرستان رشت با همه پی گیری ها و تاکیدات توانستیم سهم اشتغال را جذب کنیم.

وی در خاتمه سخنانش با تاکید بر اینکه جلسه های مختلف از جمله اشتغال و کارگروه رفع موانع تولید بایستی منجر به خروجی و رفع مشکلات باشد، خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه در شهرستان رشت بایستی اشراف کافی بر امور مربوط به حوزه شان داشته باشند و سرکشی از واحدهای تولیدی، صنعتی و حمایت از تولید کنندگان و سرمایه گذاران را مورد توجه قرار دهند.

معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان رشت نیز در این جلسه در سخنانی بیان داشت: نرخ بیکاری شهرستان رشت نسبت به استانی و کشور از نرم بالایی برخوردارست و نتایج حاصل از کارگروه های اشتغال، سرمایه گذاری و رفع مواع تولید حاکیست که موضوع آموزش از اهمیت بسزایی برخوردار است.

سیده زهرا میراعلمی با اشاره به فعالیت شورای مهارتی در رشت اظهار داشت: شورای مهارتی شهرستان تصمیم دارد برای ایجاد عدالت آموزشی و آینده پژوهشی مورد نیاز مراکزی را ایجاد کند.

وی با اشاره به اهمیت آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای خاطر نشان کرد: آموزش های مهارتی لازمه همه بخش ها در توسعه است ضمن اینکه نیروی کار آموزش دیده جزو ارکان اصلی توسعه در همه زمینه هاست بنابراین آموزش های مهارتی بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

در جلسه شورای مهارتی شهرستان رشت، تفاهمنامه همکاری فرمانداری رشت و اداره کل آموزش فنی و حرفه گیلان به امضاء میرشمس مومنی زاده فرماندار و محمد حسینی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان رسید؛ این تفاهمنامه با موضوع همکاری مشترک در راه اندازی خانه های کارآفرینی و مهارت در موضوعات مختلف شامل کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، صنایع غذایی، خوراک و … با هدف توسعه منابع درآمدی روستائیان شهرستان رشت از طریق ارتقاء مهارت، توانمندی و ایجاد زمینه های حمایتی در بخش تولید و فروش به امضاء رسید.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads