کد خبر: 187152 - تاریخ: یکشنبه، 26 می 2019 - 12:48

طی هفت سال اخیر؛

آزادسازی بیش از ۱۸۸ هکتار از اراضی ملی گیلان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: از سال ۹۰ تا ۹۷ طی ۱۳۶ مرحله، ۱۸۸ هکتار از اراضی ملی در استان آزادسازی شده است.

به گزارش خوبان، یوسف پور شنبه شب در جلسه اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان  در رشت افزود: براساس قانون  منابع طبیعی می تواند خود اقدام به آزاد سازی تصرفات داشته باشد که بر همین اساس  طی ۳۷۸ فقره ، بیش از ۱۰۸ هکتار را به طور مستقیم از دست متصرفان خارج کردیم.

 وی در ادامه به  حرایم آزاد سواحل استان نیز اشاره و بیان کرد: بیش از ۲۸۶ کیلومتر از چابکسر تا آستارا طول نوار ساحلیست که افزون بر 90 درصد حرایم استان آزاد است.

** 27 درصد اشتغال گیلان در بخش کشاورزیست

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در این جلسه به ظرفیت های  بخش کشاورزی استان اشاره و اظهار کرد: ۲۷ درصد اشتغال استان در بخش جهاد کشاورزیست که هفت تا هشت درصد از میانگین کشور بالاتر است.

علی درجانی افزود: ۴۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان ، ۳۰۳ هزار بهره بردار فعالیت مستقیم دارند ضمن اینکه در بسیاری از محصولات استراتژیک دارای مقام های اول یا دوم تولید در استان هستیم.

وی فندق، بادام زمینی،  نوغانداری ، گل گاو زبان ، چای و مرغ بومی را از جمله محصولات استان خواند که گیلان رتبه اول کشوری را در آنها دارد.

درجانی با اشاره به تولید روزانه ۴۵۰ تن مرغ گوشتی در استان گفت: مازاد مصرف را به استان های دیگر کشور صادر می کنیم و 25 درصد از ظرفیت مصرف کشور را  ما تولید می کنیم  و  بیش از ۱۵ هزار خانوار در صنعت طیور استان فعال است.

 وی به حوزه شالیزاری استان نیز اشاره و بیان کرد: دو هزار و ۹۵ واحد تبدیلی در استان فعال است که یک هزار و ۴۵۰ واحد در حوزه شالیزاریست .

درجانی با اشاره به ۲۳۸ هزار هکتار شالیزاری استان تصریح کرد: ۱۸۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری قابلیت تجهیز و نوسازی را دارند.

وی مهمترین مشکل شالیکاران را قیمت تمام شده تولید برنج عنوان و بیان کرد: با وجود  افزایش قیمت برنج بدلیل این که این محصول در حال حاضر در دست تولید کننده  نیست و بیشتر  فروشندگان  آن را در دست دارند ،  بیشتر کشاورزان بهره ای از این افزایش قیمت نمی برند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads