کد خبر: 186902 - تاریخ: دوشنبه، 20 می 2019 - 12:45

ضرورت ارائه کالابرگ‌ به اقشار کم‌درآمد برای خرید مواد غذایی ضروری

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به حل مشکل ناتوانی افراد کم‌درآمد در خرید مواد غذایی مهم گفت: دولت باید برای افراد کم در آمدی که توان خرید مواد غذایی ضروری مانند گوشت و مرغ را ندارند کالابرگ ارائه کند.

محمدحسین قربانی با بیان اینکه باید به تغذیه گروه‌های حساس توجه شود، اظهار کرد: خانم‌های باردار و شیرده، کودکان زیر پنج سال در بین گروه‌های حساس قرار دارند که باید باتدبیر مسؤولان مرتبط به مسئله تغذیه آن‌ها در  کشور توجه شود.

وی با اشاره به تأثیر افزایش قیمت محصولات غذایی بر سلامت مردم گفت: حل مشکلات تغذیه در وزارت بهداشت  موردتوجه است و باید با تنظیم و کاهش قیمت محصولات غذایی اساسی ازجمله شیر، پنیر و لبنیات از کاهش مصرف سرانه آن جلوگیری شود‌ تا مردم سلامت جسمی خود را به لحاظ تأمین پروتئین حفظ کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر دادن یارانه به اقشار کم در آمد تصریح کرد: افزایش قیمت کالاهای اساسی مانند گوشت، مرغ، شیر و پنیر باعث کاهش قدرت خرید اقشار کم‌درآمد شده است که با انتقال منابع و بودجه  بیشتر به حوزه سلامت و هدفمند کردن یارانه موجود بسیاری از مشکلات حل می‌شود.

قربانی با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به حل مشکل ناتوانی افراد کم‌درآمد در خرید مواد غذایی مهم بیان کرد: افرادی که منبع درآمد کم داشته و نمی‌توانند مواد غذایی مهم مانند گوشت و مرغ را خریداری کنند دچار سوءتغذیه می‌شوند که دولت برای جلوگیری از انجام این امر باید با پرداخت کالابرگ به این اقشار کمک کند.

وی لازمه آرامش جامعه را حل مشکلات معیشتی مردم دانست و افزود: قدرت خرید مردم به دلیل تورم و‌ تحریم‌های کشور به‌خصوص در حوزه کالاهای اساسی بسیار پایین آمده و‌ دولت باید با کنترل قیمت از افزایش فشار بر مردم جلوگیری کند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads