کد خبر: 186882 - تاریخ: دوشنبه، 20 می 2019 - 09:26

رئیس کل دادگستری گیلان در مراسم گلریزان:

۹۱۳ زندانی جرائم غیرعمد در گیلان نیازمند کمک خیران برای آزادی هستند

رئیس کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه وجود برخی نارسایی ها عامل جرم در جامعه است و گفت: ۹۱۳ زندانی جرائم غیر عمد در گیلان چشم انتظار حمایت خیران برای آزادی هستند.

به گزارش خوبان به نقل از مهر، احمد سیاوش پور در مراسم گلریزان برای کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد که در سالن اجتماعات دادگستری گیلان برگزار شد با اشاره به سطح بالای استقامت ملت ایران با وجود تحریم‌ها و مشکلات، اظهار کرد: ملت ایران از زمان جنگ تحمیلی تاکنون در عرصه‌های مختلف در مقابل استکبار جهانی ایستادگی کرده‌اند.

وی ادامه داد: تعدادی از زندانیان مجرمانی هستند که مخل امنیت عمومی، تعرض به اموال و آبرو مردم بوده و حکومت بنا بر تکلیف خود موظف به ایجاد و حفظ امنیت و نظم و پاسداری از حقوق مردم است که در مواردی مجرمان محکوم به زندان و در مواردی قاطعانه و بدون ترحم شدیدترین مجازات و حکم اعدام برای آنها اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تعدادی از زندانیان افرادی آبرومند و شریف هستند که بر اساس مشکلات اقتصادی کشور دچار ضرر و زیان و عدم تعهد شده‌اند، بیان کرد: مجرمان جرایم غیرعمد و مالی بدون قصد و نیت دچار مشکل شده و در حبس به سر می‌برند و بخش قابل توجه‌ای از این افراد کارمند و کارگرانی هستند که خانواده آنها از تأمین معیشت ناچیز روزانه خود ناتوان هستند.

وی با تاکید بر اینکه نارسایی مسئولان بخشی از عامل جرم در جامعه است، افزود: فقر، عصبانیت، مشکلات اقتصادی و بیکاری جوانان را وادار به سرقت، اعتیاد و کارهای خلاف قانون می‌کند.

هزار و ۲۷۱ زندانی غیرعمد در استان گیلان

سیاوش پور با بیان اینکه یک هزار و ۲۷۱ زندانی غیرعمد در زندان‌های استان گیلان به سر می‌برند که ۹۱۳ نفر از این افراد مستحق کمک خیرین و مجموعه ستاد دیه هستند، ادامه داد: از ۸ هزار و ۶۰۰ نفر زندانی دو هزار و ۵۰۰ نفر مشمول عفو رهبری شده و بیش از ۴ هزار نفر با تخفیف مجازات و برخی نیز آزاد شدند.

رئیس کل دادگستری گیلان تصریح کرد: ۵ میلیارد تومان توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای آزادی زندانیان اختصاص یافته که بخشی از سهم گیلان از این مبلغ برای آزادی زندانیان زن اختصاص پیدا کرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads