کد خبر: 184513 - تاریخ: یکشنبه، 17 مارس 2019 - 17:35

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

گیلان چهارمین استان پرحادثه در کشور در سال ۹۷/ ۱۵۵۵ عملیات انجام شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به انجام هزار و ۵۵۵ مورد عملیات امداد و نجات در این استان از ابتدای امسال تاکنون، گفت: این خدمات در مقایسه با سال گذشته ۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خوبان ،  مهدی ولی پور ظهر یکشنبه در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات جمعیت هلال احمر گیلان برگزار شد با اشاره به افزایش ۵ درصدی خدمات امداد و نجات در سال ۹۷، اظهار کرد: امسال هزار و ۵۵۵ عملیات امداد و نجات انجام شده که نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: ۷۰ درصد این عملیات‌ها مربوط به حوادث ترافیکی و جاده‌ای، ۱۴ درصد حوادث طبیعی و ۱۶ درصد از این حوادث انسان ساخت بودند.

رئیس جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۷ حادثه دیده تحت پوشش خدمات امدادی جمعیت هلال احمر قرار گرفتند، افزود: از هزار و ۴۸۱ نجات یافته از حوادث مختلف، هزار و ۲۹۱ نفر به مراکز درمانی منتقل شده و ۱۹۰ نفر به صورت سرپایی از خدمات امدادی بهره مند شده‌اند.

ولی پور ادامه داد: انتقال ۴۲ نیروی هلال احمر استان گیلان از طریق ۱۹ پرواز امداد هوایی به مناطق حادثه دیده، ۲ هزار و ۸۵ تیم عملیاتی شامل ۷ هزار و ۶۴۷ نفر امدادگران و نجات گران داوطلب و همکاران در عملیات‌های مختلف حضور داشتند.

شرکت ۱۹۸۵ نفر آموزش‌های تخصصی هلال احمر گیلان

وی با اشاره به کسب رتبه برتر در بحث لجستیک عملیات‌های امداد و نجات، بیان کرد: میانگین زمان حضور در عملیات امداد نجات ۷ دقیقه و ۲۰ ثانیه در طول سال گذشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۲ هزار نفر در ۱۸۴ دوره آموزشی تخصصی، همگانی و عمومی شرکت کردند، تصریح کرد: هزار و ۹۸۵ نفر تحت آموزش‌های تخصصی و ۲۹ هزار و ۵۲ نفر تحت دوره‌های آموزش همگانی و عمومی قرار گرفتند.

ولی پور با اشاره به جذب ۱۴ هزار و ۱۷۲ نفر از جوانان، ادامه داد: ۵۵ هزار و ۱۵۳ نفر در ۵۶۱ کانون در سطوح مدارس، پیش دبستانی، متوسطه سال اول و دانشگاه‌ها در شاخه‌های آزاد فعال هستند که در ۷۱۱ برنامه و طرح متشکل از اردوها، مسابقات و برنامه‌های ورزشی و فرهنگی شرکت داشتند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان در ادامه درباره تعداد داوطلبان در حوزه خدمات اجتماعی بیان کرد: تعداد داوطلبان ۱۰ هزار و ۶۶۸ نفر است که نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است. و تفاهم‌نامه ۳۶ مؤسسه مردم نهاد همسو، ۱۶۵ خانه هلال در سطح روستاها و هزار و ۱۳۵ برنامه و فعالیت داوطلبانه در داخل و خارج از استان گیلان انجام شده است.

وی با بیان اینکه گیلان موفق به کسب رتبه عالی در مشارکت کانون‌های غنچه‌های هلال و دانش آموزشی در اجرای طرح ایمنی و سلامت شده است، گفت: ارزش خدمات داوطلبان و خیران ۱۰ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال و در حوزه خدمات دارویی، توانبخشی است که ۷۹ هزار و ۹۶۶ نفر از این خدمات بهره مند شدند.

ولی پور تاکید کرد: کسب رتبه عالی در ایجاد و سازماندهی تیم‌های بحرانی بهداشت و درمان اضطرار، راه اندازی مرکز فیزیوتراپی هلال احمر در رودسر به کمک یکی از خیرین، بهره برداری از ۲ شعبه ساختمان در شهرستان‌های رضوانشهر وشفت، اضافه شدن ۵ پایگاه ثابت، آموزش همگانی و ایجاد خانه‌های هلال در روستاها و بهره برداری از مجتمع خدمات توانبخشی و دارویی در رشت طی ۳ ماه نخستین سال آینده از دیگر خدمات قابل توجه هلال احمر استان گیلان است.

گیلان چهارمین استان پرحادثه در کشور در سال ۹۷

وی با اشاره به خدمات هلال احمر در آغاز سال جدید و تعطیلات نوروزی و با بیان اینکه سال گذشته گیلان چهارمین استان پرحادثه در کشور بوده است، افزود: طرح ملی ایمنی و سلامت و طرح ملی امداد و نجات در ابتدای سال در راستای امداد و نجات و مخاطرات انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان ادامه داد: هزار و ۲۱۲ نفر از اعضا جوان در کنار ۱۰۰ نفر از همکاران با ایجاد ۴۳ پست موقت در مبادی ورودی شهر و نقاط تجمع گردشگران همانند تفرجگاه و زیارتگاه‌ها با توزیع اقلام و بسته‌های آموزشی، فرهنگی و ارائه خدمات اضطراری مثل تست فشار و قند خون و مشاوره اجتماعی خدمات مورد نیاز را ارائه می‌کنند.

ولی پور افزود: طرح ملی امداد و نجات با کمک هزار نفر از داوطلبان و ۱۵۰ نفر از همکاران هلال احمر با ایجاد ۴۴ پایگاه و پست موقت در سطح استان با استفاده از ۸۲ خودرو امدادی و یک فروند بالگرد امدادی انجام می‌شود.

وی با اشاره به پیشگیری و آموزش‌های ضروری در آخرین چهارشنبه سال، گفت: از اوایل اسفند ماه طرح ۱۰۰ دقیقه که طرحی ابتکاری و ویژه استان گیلان بوده در ۳۴۴ دبیرستان در سطح متوسطه اول با کمک آموزش پرورش در راستای هشدار حوادث چهارشنبه پایانی سال انجام شده است.

بِهرفت؛ طرح بهبود رفتارهای ترافیکی

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر گیلان با بیان اینکه استان گیلان به بالاترین سطح عملیاتی رسیده است، اظهار کرد: بسیاری از خدمات جمعیت هلال احمر در ایام نوروز در بستر نرم افزار گیلداد ارائه می‌شود.

امید عظیمیان تصریح کرد: اپلیکیشن گیلداد به معنای گیلان زمین برای دومین سال بهره وری شامل تمام مسائل ایمنی، سلامت، فرهنگی و راهنمایی مسافرین نوروزی در راستای کاهش هزینه‌ها و خطرات ناشی از تصادفات است.

معاونت امور جوانان جمعیت هلال احمر گیلان با اشاره به امضای میثاق نامه بِهرفت، بیان کرد: فرهنگ سازی موجب کاهش تصادفات و هزینه‌های ناشی از آن می‌شود و به رفت به معنای بهبود رفتارهای ترافیکی است.

عظیمیان ادامه داد: اپلیکیشن گیلداد هدیه‌ای برای مسافران و مردم گیلان است که قابلیت نصب روی تلفن همراه را داشته و سال گذشته ۶ هزار نفر عضو این نرم افزار شدند.

کد خبر 4570351

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads