کد خبر: 184490 - تاریخ: یکشنبه، 17 مارس 2019 - 09:39

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

۱.۵ میلیارد دلار از منابع طرح تحول سلامت صرف واردات دارو می‌‌شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: ۱.۵ میلیارد دلار از منابع طرح تحول سلامت صرف واردات داروهای بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌‌شود.

به گزارش خوبان، محمدحسین قربانی  با بیان اینکه حدود یک و نیم میلیارد دلار از منابع طرح تحول سلامت صرف واردات داروی بیماران خاص و صعب‌العلاج می‌شود اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۹۸ درصد از داروهای مورد نیاز کشور در داخل و به همت متخصصان ایرانی تولید می‌شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعلام این خبر که تنها ۳ درصد از داروهای مصرفی داخل از خارج کشور وارد می‌شود عنوان کرد: توان،‌ تخصص و تجربه داروسازان و محققان ایرانی بر کسی پوشیده نیست و تولید بیش از ۹۸ درصد از داروهای مورد نیاز بیماران خود به خوبی مؤید این نکته است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس منابع و اعتبارات طرح تحول سلامت در سال ۹۸ را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: ۷۵ هزار میلیارد تومان به احتساب ۳٫۳ میلیارد دلار کل اعتباراتی است که توسط دولت در لایحه بودجه برای اجرا و ادامه طرح تحول نظام سلامت در نظر گرفته شده است. 

قربانی تخصیص منابع یاد شده در چهارچوب قوانین و مقررات در کنار پرهیز از هرگونه هدررفت اعتبارات را تضمین کننده اجرای موفق طرح تحول سلامت در سال ۹۸ اعلام کرد و افزود: اگر دولت و وزارت بهداشت به نکات یاد شده توجه جدی‌تری داشته باشند در سال آینده دچار مشکل نمی‌شویم.

وی مهم‌ترین مؤلفه‌ها و بخش‌هایی که در طرح تحول سلامت باید مورد توجه قرار گیرد را برشمرد و ضمن تأکید بر لزوم رفع ضعف‌های آنان ابراز داشت: کارت الکترونیک سلامت، ‌سیستم ارجاع، حذف همپوشانی بیمه‌ها و نوشتن گاید لاین‌ها از اصلی‌ترین معضلات طرح تحول سلامت به شمار می‌روند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکی از بزرگ‌ترین ضعف‌های طرح تحول سلامت را عدم هزینه کرد منابع آن در مسیری مشخص دانست و بیان داشت: بر اساس اطلاعات و آمارهای موجود،‌ سازمان برنامه و بودجه کشور تخصیص‌های خوبی برای وزارت بهداشت و درمان قائل شده است.

وی با تأکید بر اینکه در کنار تخصیص‌های خوب سازمان برنامه و بودجه وزارت بهداشت و درمان باید در مورد نحوه هزینه کرد اعتبارات دقت لازم را داشته باشد گفت: در صورت رفع معضلات و موانع یاد شده توسط دولت و وزارت بهداشت طرح تحول سلامت در سال ۹۸ با کمترین مشکل به راه خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ ت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads