کد خبر: 184481 - تاریخ: یکشنبه، 17 مارس 2019 - 09:15

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان خبر داد:

تخصیص اعتبار ۱۰ میلیاردی برای فرهنگ سازی محیط زیست گیلان

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: از ردیف اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای فرهنگ‌ سازی محیط ‌زیست از طریق رسانه‌ها، صدا ‌و ‌سیما و سمن ها اختصاص یافت.

به گزارش خوبان، روزبه رحمانیان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه توجه به مقوله محیط ‌زیست مهم و ضروری است، اظهار کرد: آسیب به محیط ‌زیست می تواند غیرقابل جبران باشد لذا تلاش جهت حفظ آن به عنوان یک سرمایه بین نسلی بسیار ضروری بوده و این امر بدون فرهنگ ‌سازی میسر نیست.

وی با بیان اینکه باید همه کمک کنیم تا محیط ‌زیست استان از وضعیت وخیم کنونی رهایی یابد، ادامه داد: سال گذشته با توجه به تاکیدات رئیس سازمان برنامه و بودجه در اولویت بخشیدن به فرهنگ ‌سازی در امور مختلف از جمله محیط ‌زیست، از ردیف اعتبارات ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت مبلغ ۱۰ میلیارد ریال برای فرهنگ‌ سازی محیط ‌زیست از طریق رسانه‌ها، صدا ‌و ‌سیما و سمن‌ها در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان به دستگاه‌ها و نهادهای متولی شامل حوزه هنری، شهرداری رشت، پارک علم و فناوری و اداره کل حفاظت محیط ‌زیست اختصاص یافت.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان با بیان اینکه طی دو مرحله مجموعا ۳۹۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به حوزه هنری استان گیلان جهت تولید انیمیشن با موضوع مدیریت پسماند و موشن گرافیک سه تا پنج دقیقه‌ای تخصیص یافت، تصریح کرد: این رقم به تفکیک ۲۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان برای تولید ۱۵ قسمت انیمیشن با موضوع مدیریت پسماند و ۱۷۶ میلیون تومان برای تولید انیمشن و موشن گرافیک با موضوع مدیریت پسماند می‌باشد که این موشن گرافیک ها آماده بوده و نوروز ۹۸ از صدا و سیما و شبکه های اجتماعی منتشر خواهد شد.

رحمانیان با بیان اینکه مجموعا مبلغ ۴۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به شهرداری رشت در راستای فرهنگ ‌سازی محیط ‌زیست تخصیص یافت، افزود: در این راستا شهرداری رشت اقدام به تولید انیمشن و موشن گرافیک با موضوع مدیریت پسماند و نیز آموزش چهره ‌به ‌چهره و توزیع بروشور به بیش از ۱۰۰ هزار خانوار، برگزاری کارگاه‌های آموزشی مدیریت پسماند برای کارکنان دستگاه‌های اجرایی و مدیران اتحادیه‌های صنفی، آموزش مدیریت پسماند و نمایش عروسکی در ۱۰۰ مدرسه با مشارکت سازمان‌های مردم نهاد نموده است.

وی درخصوص سهم پارک علم و فناوری استان از اعتبارات به مبلغ ۵۰ میلیون تومان اظهار کرد: متاسفانه به دلیل عدم جذب اعتبار توسط دستگاه اجرایی، پروژه برگزاری استارت آپ برای شناسایی و معرفی کسب و کارهای مبتنی بر پسماند اجرا نشد.

این مقام مسئول همچنین به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری جشنواره فیلم سبز با اعتبار تخصیص یافته ۱۰۰ میلیون تومان مهم‌ترین‌ اقدام این اداره کل در راستای فرهنگ‌سازی محیط ‌زیست در سطح استان می‌باشد. 


انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads