کد خبر: 183711 - تاریخ: شنبه، 2 مارس 2019 - 09:54

ذخیره آب پشت سد سفیدرود ۴۲ درصد افزایش یافت

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: میزان آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خوبان، وحید خرمی اظهار داشت: میزان آب ذخیره شده در پشت سد سفیدرود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود ۴۲ درصد افزایش داشته است به‌طوری‌که در حال حاضر ۷۰۴ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با بیان اینکه امسال چیزی حدود ۲۰۸ میلیون متر مکعب آب بیشتر در سر سفیدرود ذخیره‌سازی شده است عنوان کرد: هم‌اکنون میانگین ورودی آب به پشت سد سفیدرود ۶۹ مترمکعب بر ثانیه و میزان خروجی آن ۶ مترمکعب بر ثانیه تخمین زده می‌شود.

خرمی با اشاره به اینکه استان گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار دارد ابراز داشت: آب مورد نیاز ۱۸۶ هزار هکتار از اراضی شالیکاری گیلان توسط سد سفیدرود تأمین می‌شود و حدود ۵۲ هزار هکتار شالیزار باقیمانده نیز وابسته به منابع آبی حاصله از چاه‌ها، آب بندان‌ها و رودخانه‌ها هستند.

وی گنجایش سد سفیدرود به‌عنوان بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان را در حال حاضر یک میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به اینکه تاکنون شاهد بارش‌ باران بسیار خوبی در حوزه آب ریز سپیدرود بودیم امیدواریم سال آبی فعلی از سال آبی گذشته وضعیت بهتری داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان با تأکید بر اینکه در شرق و غرب استان چاه‌ها و ایستگاه‌های پمپاز متعددی جهت بهره‌برداری به‌روزرسانی و تجهیز شده‌اند ابراز داشت: رهاسازی آب سد سفیدرود در اردیبهشت ماه سال آینده انجام می‌شود و روز دقیق انجام آن نیز متعاقباً به اطلاع عموم می‌رسد.

خرمی انجام عملیات شخم زمستانه و استفاده بهینه از آب باران توسط کشاورزان گیلانی را مورد تأکید قرار داد و عنوان کرد: از کشاورزان تلاشگر گیلانی تقاضا داریم بر اساس توصیه‌های اداره کل جهاد کشاورزی استان مقدمات کار کشاورزی خود را فراهم کنند و نسبت به انجام شخم زمستانه اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان احداث سدهای لاستیکی را از اولویت‌های این دستگاه خواند و تصریح کرد: از مجموع ۱۱ سد لاستیکی که ساخت آن‌ها در گیلان آغاز شد پروژه سد دهنه‌سر آستانه اشرفیه در سال گذشته و سد پهلوان بست لنگرود در دهه فجر امسال به بهره‌برداری رسیده است.

خرمی با اعلام اینکه یکی از پروژه‌های سد لاستیکی استان گیلان به‌زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه روند ساخت و تکمیل پروژه سد لاستیکی باغبانان فومن به‌خوبی در حال پیشروی است بنابراین به‌زودی شاهد افتتاح این طرح خواهیم بود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads