کد خبر: 183282 - تاریخ: سه‌شنبه، 19 فوریه 2019 - 19:11

در آیین افتتاح خانه هلال در دهستان کته سر :

سرپرست بخشداری خمام : ۶ خانه هلال دیگر در روستاهای خمام راه اندازی می شود / سفر کاروان سلامت هلال احمر به دهستان لات کته سر

سرپرست بخشداری خمام با بیان اینکه تا هم اکنون چهار خانه هلال در سطح روستا افتتاح شده است ، اظهار داشت: در تلاشیم ۶ خانه هلال دیگر در روستاهای خمام برای خدمات بهتر برای روستاهیان  راه اندازی نماییم.

به گزارش خوبان خبر؛ سرپرست بخشداری خمام در مراسم افتتاح خانه هلال در روستای کته سر گفت: توسعه خانه هلال در روستاها میتواند اهداف مهمی را دنبال کند اما افزایش توانمندی مردم و کاهش آسیب‌پذیری در زمان حوادث و سوانح از اهمیت ویژه ای برخورداراست.

رضا مهدوی گفت: افتتاح خانه هلال در روستاها و آموزش افراد محلی بمنظور مقابله با حوادث و اتفاقات و استفاده از توانمندی مردم روستایی ، گامی مثبت در جهت کاهش آسیب‌های احتمالی در زمان بروز بحران ها و جلوگیری از ورود خسارات بیشتر به مردم در زمان حوادث و تسریع در روند امدادرسانی است.

سرپرست بخشداری خمام با بیان اینکه تا هم اکنون چهار خانه هلال در سطح روستا افتتاح شده است ، اظهار داشت: در تلاشیم ۶ خانه هلال دیگر در روستاهای خمام برای خدمات بهتر برای روستاهیان  راه اندازی نماییم.

رضا مهدوی  افزایش آگاهی و مشارکت مردمی ، توانمندسازی مردم و افزایش مشارکت جوانان در برابر حوادث را ازجمله اهداف تشکیل خانه های هلال روستایی دانست.

این مقام مسئول گفت: با توجه به وقت طلایی در حوادث و کمبود نیروهای امدادی، مردم نقش مهمی در کاهش خسارات و تلفات جانی دارند که ایجاد خانه های هلال نقش مهمی در این زمینه بر عهده دارند.

گفتنی است ، در حاشیه افتتاحیه خانه هلال در روستای لات کته سر کاروان سلامت شامل ؛ پزشک متخصص اطفال ، زنان و زایمان ، اعصاب و روان و پزشک عمومی و ۲۰ امدادگر هلال احمر به دهستان لات کته سر رفت تا ۲۶۷ نفر از اهالی کم بضاعت این منطقه رایگان ویزیت و  بیشتر از ۵میلیون ریال داروی رایگان بین بیماران توزیع شد. 

 
به گزارش خوبان خبر؛ خانه هلال با همکاری افراد محلی راه اندازی و از بین مردم عضوگیری می کند و در دو بخش امداد و کارهای عام المنفعه و اجتماعی به افراد آموزش لازم داده می شود. 
هدف از تشکیل این خانه ها استفاده از توانمندی مردم محل در زمان حوادث تا قبل از ورود نیروهای امداد و نجات است تا با آموزش هایی که در زمینه های امداد و کمک های اولیه می بینند، بتوانند حادثه و بحران را مدیریت کنند.
 
 
 

 

انتهای پیام/۳۳۲۲۳


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads