کد خبر: 181609 - تاریخ: دوشنبه، 21 ژانویه 2019 - 12:53

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان

۳۶۰ روستا در گیلان فاقد آب شرب سالم هستند

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان با بیان اینکه ۳۶۰ روستا در این استان فاقد آب شرب سالم هستند گفت:‌ این شرکت قصد دارد تا سال ۱۴۰۰ طرح‌های آبرسانی را در تمام روستاهای محروم گیلان اجرایی کند.

به گزارش خوبان،  محب علی رنج‌ور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شرکت آبفار گیلان قصد دارد تا سال ۱۴۰۰ و با جذب اعتبارات استانی و ملی مصوب طرح‌های آبرسانی به تمام روستاهای فاقد آب شرب در سطح استان گیلان را به مرحله اجرا بگذارد.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان شروع عملیات آبرسانی به روستاهای کشور در سال ۵۷ توسط جهاد سازندگی را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: با مصوبه مجلس در مورد لزوم تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی شرکت آبفار عملاً فعالیت خود را از سال ۷۷ در کشور آغاز کرد. 

رنج‌ور با بیان اینکه از ۲ هزار و ۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار گیلان هزار و ۷۹۰ روستا دارای پوشش شبکه آب آشامیدنی سالم هستند افزود: در حال حاضر حدود ۷۳۴ هزار نفر در قالب ۲۹۴ مشترک در سطح روستاهای گیلان تحت پوشش شبکه آبرسانی شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته‌اند.وی از ساخت ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر ‌شبکه توزیع آب شرب روستایی در گیلان خبر داد و گفت:‌ نصب ۴ هزار و ۲۴۵ متر خطوط انتقال،‌ حفر ۴۷۴ حلقه چاه،‌ بهسازی ۸۲۷ دهنه چشمه، ایجاد ۶۴۲ ایستگاه پمپاژ و ساخت ۱۶۲ هزار متر مکعب مخزن ذخیره از دستاوردهای شرکت آبفار محسوب می‌شود.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان از وجود ۱۵ باب آزمایشگاه ثابت و سیار در سطح این استان سخن گفت و خاطرنشان کرد: مجموع اعتبارات مصوبی که در سال‌های اخیر برای شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان برای اجرای طرح‌های آبرسانی در نظر گرفته شد مجموعاً به حدود ۸۲۰ میلیارد تومان می‌رسد.

رنج‌ور با تأکید بر اینکه تاکنون ۵۳۰ میلیارد تومان از مجموع اعتبارات مصوب شرکت آبفار گیلان تخصیص پیدا کرده است ابراز داشت: با وجود کمبود اعتبارات موجود شرکت آبفار گیلان توانست شاخص بهره‌مندی از آب شرب سالم و بهداشتی را در این استان به میزان قابل توجهی ارتقاء دهد.

وی شاخص بهره‌مندی از نعمت آب شرب سالم در مناطق روستایی گیلان و کل کشور را مورد مقایسه قرار داد و تصریح کرد:‌ شاخص بهره‌مندی در گیلان تا قبل از بهره‌برداری از پروژه‌های دهه فجر ۷۶٫۶ درصد است در حالی‌که این عدد به‌طور متوسط در کل کشور ۷۳ درصد تخمین زده می‌شود.

انتهای پیام/‌


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads