کد خبر: 181452 - تاریخ: پنج‌شنبه، 17 ژانویه 2019 - 22:31

درسومین مجمع شاعرانه خوبان صورت گرفت:

رونمایی از کتاب شعر «در نگاه آیینه» تا تجلیل از استاد تیمور گورگینح

مراسم رونمایی از کتاب «در نگاه آیینه» اثر مسعود ایمانی و تجلیل از استاد تیمور گورگین در خمام برگزار شد.

به گزارش خوبان خبر؛ مراسم رونمایی از کتاب «در نگاه آیینه» اثر مسعود ایمانی و تجلیل از استاد تیمور گورگین با حضور مسو.لین محلی در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد.
در این مراسم که عصر امروز به همت انجمن شعر مسیر خوبان ( پایگاه خبری خوبان خبر ) برپا شد، کتاب «در نگاه آیینه» اثری از مسعود ایمانی رونمایی شد و ضمن پرده‌برداری از تمبر اختصاصی استاد تیمور گورگین، از این‌ روزنامه‌نگار، پژوهشگر، طنزپرداز، ترانه‌سرای گیلک و شاعر بزرگ معاصر تجلیل گردید.
شعرخوانی بیش‌ از ۳۰ شاعر گیلانی، مازندرانی و اردبیلی و همچنین اجرای موسیقی زنده از جمله برنامه‌های اجرا شده این مراسم بود.

 

به گزارش خوبان خبر ، تیمور گورگین ۸۴ ساله، ملغب به «مولای رشتی» می‌باشد که نخستین کارش را سال ۱۳۲۸ به نام «مورچه رشتی» در نشریه چلنگر چاپ کرده و خیلی‌ها ترانه‌ی معروف «بنفشه گل» او را شنیده‌اند، که ناصر مسعودی آن‌را خواند. او سال‌هاست هوای پر دود و دم تهران را رها کرده و بعد از درگذشت همسرش در خمام ساکن گشته، که کتابی در خصوص «تاریخ خمام» از جمله آثار در دست انتشار وی به شمار می‌رود.
گورگین از جمله شاعرانی به شمار می‌رود که تحولی در ترانه سرایی گیلک ایجاد نموده و از وی با اسامی مستعاری همچون مورچه رشتی، مولای رشتی و بی‌مخ میرزا، مطالبی با درون‌مایه‌ی طنز منتشر گردیده است.

 

انتهای پیام/۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads