کد خبر: 181384 - تاریخ: چهارشنبه، 16 ژانویه 2019 - 10:52

رئیس پارک علم و فناوری گیلان :

شرکت‌های فناور گیلان ۳۸۳ هزار دلار درآمد ارزی کسب کردند

رئیس پارک علم و فناوری استان گیلان گفت: شرکت‌ها و واحدهای فناور گیلان سال گذشته با صادرات محصولات خود ۳۸۳ هزار دلار درآمد ارزی کسب کردند.

به گزارش خوبان خبر، علی باستی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ در حال حاضر نزدیک به ۳۰۰ شرکت،‌ واحد فناور و هسته در مجموعه پارک علم و فناوری گیلان وجود دارد که با صادرات محصولات خود در سال گذشته موفق شدند ۳۸۳ هزار دلار درآمد ارزی کسب کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان تعداد مراکز رشد و پراکندگی آنان در سطح استان را برشمرد و عنوان کرد:‌ پارک علم و فناوری گیلان در سال ۸۱ تأسیس شد و هم‌اکنون ۸ مرکز رشد فعال آن در آستارا،‌ هشت‌پر، بندرانزلی، آستانه‌اشرفیه، رودسر و رودبار واقع شده و در حال فعالیت هستند.

باستی از ثبت ۱۴۰ مورد قرارداد در مجموعه پارک علم و فناوری و واحدهای آن در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: واحد‌ها شرکت‌های فناور استان گیلان از محل فعالیت‌ها و فروش محصولات خود در بازارها‌ی داخلی سال گذشته چیزی حدود ۵۷ میلیارد تومان درآمد کسب کردند

وی با بیان اینکه ۶۷۱ نفر به صورت تمام وقت و مستقیم در شرکت‌ها و واحدهای فناور استان گیلان مشغول به فعالیت هستند ابراز داشت: علاوه بر این‌ها حدود ۳۰۰ نفر به‌صورت پاره وقت و تعداد بسیار زیادی نیز به‌صورت غیرمستقیم با این دسته از شرکت‌ها همکاری می‌کنند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان افزایش تعداد دانشگاه‌های کشور از ۲۸ واحد به ۲۶۰ واحد در چهل ساله اخیر را مورد تأکید قرار داد و گفت:‌ هم‌اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ مرکز آموزشی‌ به همراه ۴ میلیون نفر دانشجو و ۹۰ هزار هیئت علمی در دانشگاه‌های سراسر کشور حضور دارند.

باستی با اشاره به اینکه ۲۰۰ نفر از محققان و دانشمندان برتر ایرانی در رده یک درصد از دانشمندان برتر جهانی قرار گرفته‌اند اعلام کرد: کشورمان در سال ۵۲ از لحاظ رتبه علمی و شاخص تولید علم در رتبه ۵۵ دنیا قرار داشت اما این جایگاه هم‌اکنون به رتبه ۱۵ دنیا ارتقاء پیدا کرده است.

وی تولید ۲ درصد از تولیدات علمی جهان در ایران را مورد اشاره قرار داد و ابراز داشت: رتبه بیستم در مقالات پر استناد،‌ رتبه اول تولیدات علمی در بین کشورهای اسلامی،‌ و رتبه اول در نرخ شتاب علمی از جمله موفقیت‌ها و دستاوردهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌دست آمد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان تشکیل بنیاد نخبگان کشور در جهت شناسایی،‌ حمایت و نگهداشت آنان را متذکر شد و تصریح کرد:‌ در سال ۲۰۱۵ بیش از ۴ میلیون نفر از دانشجویان دنیا در خارج از کشور خود مشغول تحصیل بودند که پیش بینی می‌شود آمار آنان به زودی به ۸ میلیون نفر افزایش پیدا کند.

باستی به شرایط پیش از پیروزی انقلاب و از تحصیل ۴۰ درصد از دانشجویان ایرانی در خارج از کشور سخن گفت و عنوان کرد: بر اساس سیاست‌های تشویقی و حمایتی توسط وزارت علوم و تحقیقات و فناوری مشوق‌هایی برای بازگشت نخبگان و اساتید علمی مقیم خارج کشور اندیشیده شده است.

وی تاریخ ایجاد و شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان را به پس از پیروزی انقلاب اسلامی مرتبط دانست و گفت: نسل جدیدی از کارآفرینان در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور شکل گرفتند و با هدف تولید علم و ثروت و توسعه اقتصادی بر پایه دانش وارد حوزه کسب و کار شدند.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان جایگاه شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های آینده را بسیار ویژه و رفیع اعلام کرد و در این زمینه بیان داشت:‌ پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های دانش بنیان و کارآفرینان آن در سال‌های آینده از صنایع سنتی نظیر تولید فولاد و خودروسازی پیشی بگیرند.

انتهای پیام/ش

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads