کد خبر: 180624 - تاریخ: دوشنبه، 31 دسامبر 2018 - 09:40

چگونه اعتماد مدیرمان را به دست آوریم؟

به گزارش خوبان، اگر می خواهید در محیط کاری خود ارتباط موثرتری با مدیرتان داشته باشید، باید اعتماد او را به دست آورید. اما این امر چگونه ممکن است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مطلب همراه مان باشید. اهداف تان را با او در میان بگذارید شما باید اهداف تان را با مدیرتان […]

به گزارش خوبان، اگر می خواهید در محیط کاری خود ارتباط موثرتری با مدیرتان داشته باشید، باید اعتماد او را به دست آورید. اما این امر چگونه ممکن است؟ برای پاسخ به این سوال در ادامه مطلب همراه مان باشید.

اهداف تان را با او در میان بگذارید

شما باید اهداف تان را با مدیرتان در میان بگذارید. اگر هدف شما با هدفی که مدیرتان در سر دارد تفاوت داشته باشد، دیر یا زود با هم به مشکل بر می خورید. به عنوان مثال ممکن است شما سخت کاری کنید اما چون نتیجه ای که شما می گیرید با نتیجه ای که مدیرتان انتظار دارد یکی نیست، او تصور می کند که شما هیچ فایده ای برای مجموعه او نداشته اید. بنابراین نه تنها از انتظاراتی که او در سر دارد آگاه شوید، بلکه اهداف خودتان را هم به زبان آورید. این کار را نه یک بار بلکه باید هر چند وقت یک بار انجام دهید تا نتیجه ای مطلوب بگیرید.

چگونه اعتماد مدیرمان را به دست آوریم؟

قبل از درخواست کمک، خودتان جستجو کنید

این که از دیگران درخواست کمک کنید، اصلا بد نیست، مدیر شما هم به هدف پیشرفت شرکت مطمئنا دست رد به سینه تان نخواهد زد اما بهتر است که قبل از بیان هر نوع درخواستی، خودتان همه تلاش تان را برای حل مشکل انجام دهید. راههای مختلف را امتحان کنید و خلاصه ای از هر کدام را بنویسید و در نهایت پیشنهادی که در سر دارید را نیز بیان کنید تا مدیرتان بداند که شما همه تلاش تان را کرده اید، حتی اگر به نتیجه ای مطلوب نرسیده اید.

اشتباهات تان را تکرار نکنید

ما آدمیم و آدم هم جایز الخطا اما این که شما یک اشتباه را چند بار تکرار کنید، دیگر کوتاهی خودتان است و می تواند اعتماد مدیرتان را از بین ببرد. این که شما چند اشتباه مختلف را مرتکب شوید، خیلی بهتر از زمانی ست که یک اشتباه را بارها تکرار کنید. بنابراین اگر می خواهید اعتماد مدیرتان به شما از بین نرود، نسبت به اشتباهات تان محتاط تر باشید.

زبان مدیرتان را بشناسید

اگر شما بخواهید اعتماد مدیرتان را به دست آورید، باید زبان او را یاد بگیرید و با همان زبان با او سخن بگویید. به عنوان مثال اگر مدیرتان به جزییات بیش از کلیات اهمیت می دهد، شما نیز باید مسایل را با جزییات برای او بازگو کنید. لازم نیست که حرف هایتان را به خاطر او تغییر دهید، بلکه تنها باید شیوه بیان آنها را به زبان مدیرتان تغییر دهید، آنوقت می بینید که ارتباط موثرتر و اعتماد بیشتری میان تان شکل خواهد گرفت.

 

شنونده خوبی باشید

برای به دست آوردن اعتماد مدیرتان، شما باید شنونده خوبی باشید. به عنوان مثال زمانی که او در حال صحبت است، به گوشی تان نگاه نکنید، به جای آن تماس چشمی داشته باشید. در این صورت می بینید که اگر شنونده خوبی باشید، اعتماد مدیرتان هم به شما بیشتر خواهد شد.

نظر همکاران را جلب کنید

اگر می خواهید ایده یا حرفی را به گوش مدیرتان برسانید، بهتر است که قبل از آن با همکاران تان نیز مشورت کنید و نظر آنها را جویا شوید. اگر شما بتوانید که آنها را نیز هم عقیده با خود کنید، تاثیری که روی مدیرتان خواهید گذاشت، چند برابر خواهد بود. مشورت و همکاری شما با دیگر همکاران تان می تواند اعتماد مدیرتان را به شما جلب کند.

قبل از مخالفت با او اجازه بگیرید

زمانی که شما نظر مدیرتان را قبول ندارید، قبل از این که مخالفت تان را بیان کنید، بهتر است که از او اجازه بگیرید. به عنوان مثال به جای این که بعد از نظر او خیلی سریع بگویید: «اینطور که شما فکر می کنید، نیست»، بهتر است به او بگویید: «من می توانم نظرم را بگویم؟» در این صورت مدیر شما نظر شما را به عنوان پیشنهاد دوم خواهد شنید و از آن استقبال خواهد کرد. اما اگر به گونه ای برخورد کنید که گویی تنها برای مخالفت با او آمده اید، او نیز گارد خواهد گرفت و تمایلی به شنیدن حرف های شما نخواهد داشت.

چگونه اعتماد مدیرمان را به دست آوریم؟

پشت سر او غیبت نکنید

حتی اگر مطمئن هستید که حرف های شما به گوش مدیرتان نمی رسد، بهتر است که از حرف زدن پشت سر مدیرتان خودداری کنید. در این شرایط، نه تنها شما کار مثبتی انجام نمی دهید، بلکه با دست های خود چاهی را برای خودتان می کنید.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads