کد خبر: 179949 - تاریخ: سه‌شنبه، 11 دسامبر 2018 - 09:07

بخشدار خشکبیجار خبر داد:

سال گذشته بیش از ۸۰ کیلومتر از انهار بخش خشکبیجار لایروبی شد

بخشدار خشکبیجار از لایروبی بیش از ۸۰ کیلومتر از انهار بخش خشکبیجار خبر داد.

به گزارش خوبان خبر؛ روز گذشته اولین جلسه کمیته توزیع آب زراعی خشکبیجار با حضور مسولین در سالن جلسات بخشداری خشکبیجار برگزار شد.

در ابتدای جلسه بخشدار خشکبیجار بابت کلیه اقداماتی که دستگاههای متولی در فصل زراعی گذشته انجام دادند تا با کمترین تنش آبی در سطح روستاها و مزارع روبرو باشیم؛ تشکر نمود و عنوان کرد: یکی از خواسته های اصلی ما شناخت مسائل و کمبودها و نواقص است که بتوانیم در اسرع وقت نسبت به رفع آنان در فصل زراعی آتی اقدام نماییم.

بخشدار خشکبیجار در ادامه افزود : لایروبی بیش از ۸۰ کیلومتر از انهار بخش خشکبیجار، تعمیر و جایگزینی و بهسازی دریچه ها و سردهنه ها و بازدید از تمام ایستگاههای پمپاژ دیزلی و برقی بجهت عیب یابی و رفع نواقص احتمالی و برق دار نمودن چاههای آب جهت مدیریت منابع آبی جزو اقدامات خوب و قابل تقدیر متولیان حوزه کشاورزی و آبیاری در فصل گذشته زراعی در بخش خشکبیجار بوده است.

حسن پور در ادامه با اشاره به اهمیت لایینگ و بتونه نمودن انهار افزود: برای بخش خشکبیجار که در پایین دست سد سفید رود قرار دارد، سرعت انتقال آب به بخش و جلوگیری از هدر رفت آب اهمیت بسزایی دارد و این مهم باید با پروژه لایینگ انهار اجرایی شود و انتظار داریم مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان رشت و استان گیلان در اجرای پروژه لایینگ انهار بخش خشکبیجار به تعهدات خود در اسرع وقت عمل نماید.

حسن پور در بخشی دیگر از صحبتهای خود به اطلاع رسانی در زمینه مسائل کشاورزی و استفاده از کودهای کشاورزی جهت افزایش بهره وری زمین اشاره کرد و افزود: عاملین پخش کودهای کشاورزی باید اطلاعات لازم و توضیحات ضروری را به کشاورزان بگویند و باید از کوچکترین فرصتها برای اطلاع رسانی و آموزش در مقوله کشاورزی استفاده نماییم.

در ادامه جلسه نیز هر کدام از دستگاهها و نهادهای حاضر در جلسه به ارائه گزارش عملکرد فصل گذشته زراعی و همچنین برنامه های فصل آتی پرداختند و تاکید نمودند که یکی از دستاوردهای بزرگ فصل گذشته ایجاد روحیه همدلی و همراهی و همکاری و تلاش در بین دستگاههای مختلف بخشی بوده که از عوامل زمینه ساز در کاهش تنش آبی برای کشاورزان و روستاییان زحمتکش بشمار آمده است.

 

انتهای پیام/۲۱۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads