کد خبر: 176548 - تاریخ: دوشنبه، 15 اکتبر 2018 - 12:33

کارشناس ارشد سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان رشت در خمام :

سلامتی محصول چهار بعد «سلامت جسم، روان، سلامت اجتماعی و معنوی» در انسان است

هاشمی کارشناس ارشد سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان رشت در این همایش با بیان اینکه سلامتی محصول چهار بعد «سلامت جسم، روان، سلامت اجتماعی و معنوی» در انسان است، اظهارکرد: هرگاه این ابعاد چهارگانه در کنار هم قرار گیرند و به شکل درست و طبیعی خود رشد کنند، آنگاه می‌توان گفت که از سلامتی برخورداریم.

به گزارش خوبان خبر؛ ظهر  امروز به مناسبت هفته بهداشت ،  همایش سلامت روان نوجوان و جوانان  در کانون شهید حق شناس خمام برگزار شد؛ هاشمی کارشناس ارشد سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان رشت در این همایش با بیان اینکه سلامتی محصول چهار بعد «سلامت جسم، روان، سلامت اجتماعی و معنوی» در انسان است، اظهارکرد:  هرگاه این ابعاد چهارگانه در کنار هم قرار گیرند و به شکل درست و طبیعی خود رشد کنند، آنگاه می‌توان گفت که از سلامتی برخورداریم.

وی افزود: بعد روانی انسان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مهمترین شاخص‌های تشکیل دهنده بعد روانی و سلامت روان، احساس ارزشمندی و مفید بودن، رضایت مندی از خویشتن، توانایی همدلی کردن با دیگران، احساس نشاط و شادمانی و توانمند بودن در ارتباط اجتماعی و حل مساله هستند که بدون شک بهترین زمان آموزش و توانمندسازی در این زمینه‌ها دوران کودکی، نوجوانی و جوانی است و مناسب‌ترین جایگاه آن نیز، خانه، مدرسه و دانشگاه است.کارشناس ارشد سلامت روان مرکز بهداشت شهرستان رشت در ادامه عنوان کرد: در دنیای امروز که به عصر ارتباطات و فناوری شهرت دارد، نوجوانان و جوانان مهمترین گروه هدف کاربران دنیای دیجیتال و فضای مجازی هستند، دنیایی کاملا متفاوت با دنیای بزرگسالان که مملو از فرصت‌های مثبت و منفی برای این گروه هدف است. از این رو به منظور پیگیری آسیب‌های دنیای دیجیتال و بهره‌مندی از فرصت‌ها و امکانات مفید و مثبت این گونه فضاها، آشنا شدن والدین و بزرگسالان با ابزار‌های الکترونیک فضا‌های مجازی یکی از راه‌های کمک به نوجوانان و جوانان محسوب می‌شود.

به گزارش خوبان خبر؛ هفته سلامت روان ۱۳۹۷(۱۸ الی ۲۴ مهرماه) با شعار «سلامت روان جوانان و نوجوانان: جهان در حال تغییر» نامگذاری شده است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/۲۱۲۱۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads