کد خبر: 175766 - تاریخ: دوشنبه، 1 اکتبر 2018 - 12:34

استاندار گیلان در نشست با فرمانداران؛

صرفه جویی مضاعف در هزینه ها در اولویت کار فرمانداران قرار بگیرد

استاندار گیلان از ابلاغ بخشنامه صرفه جویی در هزینه‌ها در روزهای آتی خبرداد و گفت: پرهیز از هرگونه هزینه‌های اضافی و صرفه جویی در مصرف انرژی در اولویت کار فرمانداران قرار بگیرد.

به گزارش خوبان،  مصطفی سالاری در نشست با فرمانداران بر ضرورت حفظ انسجام و وحدت در خدمت‌رسانی به مردم تأکید کرد و افزود: مسئولان استانی در نهادهای مختلف در موضع‌گیری‌های خود منافع مردم را درنظر بگیرند تا اختلاف سلیقه‌ها و برخی رفتارها منجر به ایجاد نارضایتی در جامعه نشود.

وی با بیان اینکه در رفع مشکلات اقتصادی، دولت به تنهایی نقش‌آفرینی نمی‌کند اظهار داشت: باید با تلاش مضاعف خود گام‌های موثری در مسیر رفع دغدغه‌های معیشتی مردم برداریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه احتکار برای خود تعریف مشخصی دارد و نسبت به حجم مشخصی در هر صنفی اعلام می‌شود گفت: اعلام شتاب زده کشف احتکار باعث تشویش اذهان بازاریان و مردم نشود.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه فضای مجازی ابزاری برای نظارت مردم بر ماست گفت: انعکاس مشکلات و نقدها از طریق فضای مجازی یکی از اثر‌های مثبت آن است که می‌تواند ما را در ارائه خدمت بهتر به مردم یاری کند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه تعدادی از مدیران دستگا‌های استانی و شهرستانی رضایت برخی افراد را از رضایتمندی مردم، برتر تلقی می‌کنند گفت: هرگونه تغییر و انتصاب در دستگاه‌های اجرایی شهرستانی باید با هماهنگی فرمانداران صورت گیرد.

وی با تاکید مجدد بر اینکه در انتصابات از افراد مخالف دولت استفاده نمی کنم افزود: علیرغم اینکه این موضوع برای برخی ناخوشایند است اما پایبندی به سیاست‌های دولت، ملاک اصلی انتصاب افراد در مناصب مدیریتی است.

وی بر لزوم صرفه‌جویی و پرهیز از هرگونه هزینه‌های اضافی تأکید و تصریح کرد: برخی از اقدامات توسط مسئولان ارشد استانی به عنوان یک الگو و نماد برای دستگاه‌های اجرایی محسوب می‌شود.

سالاری صرفه‌جویی در مصرف برق را نیز بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: در مصرف انرژی نیازمند فرهنگ‌سازی برای کاهش مصرف هستیم و در این مسیر نظارت‌ها باید از هم اکنون آغاز شود تا در سال آینده نسبت به امسال شاهد افزایش نباشیم.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه در سطح استان چند طرح مهم در حال اجراست افزود: فرمانداران در کمیته‌های برنامه ریزی شهرستانی طرح‌های اولویت‌دار را تعریف کنند و در اختصاص بودجه تحت تأثیر نظرهای غیرتخصصی و غیرحرفه‌ای قرار نگیرید.

وی گفت: انعقاد تفاهم نامه در راستای احیاء آب‌بندان‌ها یکی از طرح‌های مهم محسوب می‌شود که نیازمند اهتمام آب منطقه‌ای در اجرای آن در فصل پاییز است.

وی با بیان اینکه در تأمین منابع اعتباری احیاء آب‌بندان‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد گفت: ۵۰ درصد هزینه اجرای این طرح از طریق منابع ملی و مابقی آن از طریق اعتبارات استانی تأمین می‌شود.

دکتر سالاری خاطرنشان کرد: ساماندهی آب بندان ها شامل لایروبی، دیواره سازی‌، ارتقاء ظرفیت ذخیره آب و به منظور تامین منابع آب کشاورزی، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و توسعه گردشگری است.

وی بر ضرورت پیگیری جدی فرمانداران در اجرای طرح‌های بوم گردی و هزار روستا؛ هزار ورزشگاه  تأکید و تصریح کرد: باتوجه به اینکه این ورزشگاه‌ها توسط جوانان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد در تعیین برش‌های شهرستانی و جانمایی مکان احداث، از معتمدان محلی مشورت گرفته شود.

نماینده عالی دولت در گیلان اجرای طرح استانداردسازی تابلوها و علائم جاده‌ای در سطح استان با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان را یکی دیگر از طرح‌های دارای اهمیت عنوان و خاطرنشان کرد: اجرای این طرح که تاکنون حدود ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است، نقش موثری در مسیریابی مسافران و گردشگران دارد.

وی تشکیل ستاد سرمایه‌گذاری اقتصاد مقاومتی را گام موثری در تسریع فرآیند سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عنوان کرد و گفت: در این ستاد سرمایه‌گذاری‌های قابل اجرا در سطح استان طرح می‌شود و پس از موافقت اولیه در روند اجرای آن تسریع می‌شود.

استاندار گیلان احداث شناگاه‌ها توسط بخش خصوصی را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: فرمانداران شهرستان‌های ساحلی نسبت به بررسی طرح‌های قابل اجرا توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی اقدام کنند.

انتهای  پیام/۳۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads