کد خبر: 174983 - تاریخ: دوشنبه، 24 سپتامبر 2018 - 09:07

دهیار روستای جلیدان لشت نشا در گفت‌وگو با خوبان خبر:

روستای جلیدان لشت نشا با مشکل آّب شرب روبرو است

دهیار روستای جلیدان لشت نشا گفت: روستای جلیدان لشت نشا با مشکل آّب شرب روبرو است.

به گزارش خوبان خبر ؛بی‌شک جمعیت مناطق روستایی به‌عنوان جمعیت مولد کشور، نقش بسیار بااهمیتی در رشد و تعالی ایران اسلامی داشته و از این‌رو همواره مورد توجه ارکان مختلف نظام بوده است.

ارائه خدمات زیربنایی به این بخش از جمعیت حائز اهمیت کشور از جمله اصلی‌ترین رسالت‌های نظام و به‌تبع آن مورد توجه و پیگیری ویژه وزارت نیرو به‌عنوان متولی دو زیرساخت اصلی آب و برق نیز است.

یکی از روستاهایی در بخش لشت نشا که با مشکل آب روستایی روبرو می باشد روستای جلیدان بخش لشت نشا است به همین منظور میرمجتبی زالی دهیار روستای جلیدان لشت نشا در گفت‌وگو با خبرنگار ما مدغدغه اصلی مردم روستای خود را آب شرب دانست،اظهار کرد: با مشکلات فراوانی برخی از مردم روستا دارند متاسفانه مجبورند به با هزینه فراوان برای تهیه آب به روستای حاج بوزایه رفته و آب شرب منزل خود را از چشمه موجود تهیه نمایند.

دهیار روستای جلیدان  لشت نشا به اشاره  آب این روستای قابل شرب نیست،بیان کرد: ۱۵سال پیش گروهی برای تحقیق و آزمایش برای آب روستا آمده و تحقیقات نشان داد آب روستای ما یکی از آلوده ترین آبهای منطقه را دارد.

وی با بیان اینکه چاه عمیق ۶۰ متری در روستای مجاور موجود است و اما اهالی این روستا از این امکان محروم می باشند، تصریح کرد: با حمایت دولت در روستای شفیع محله قرار بود تصفیه خانه ای برای ۱۲ روستا احداث شود و حتی کلنگ آن زده شد اما فقط چاهی عمیق ۶۰ متری حفر شد و آب بدون تصفیه از این عمق به خانه های مردم میرود که فقط قابل شرب است. 

میرمجتبی زالی با اشاره اینکه همه ۱۲ روستا بتواند با بودجه دهیاری تصفیه خانه چپک شفیع محله را تکمیل کند دهیاری جلیدان نیز با مجوز بخشداری آمادگی آن را دارد بیشترین کمک مالی را برای تکمیل این پروژه انجام دهد، افزود: اگر مشکل بزرگ آب شرب روستای جلیدان برطرف نشود دهیاری دستگاه تصفیه آب عمومی خریداری کرده  و با نصب آن در یک مکان عمومی در روستای جلیدان گامی برای رفاه مردم برمیدارد تا مردم ما برای تهیه آب شرب به روستای دیگری مراجعه نمایند.

گفتنی است، روستای جلیدان لشت نشا  350 خانوار و بالع ۹۸۱ نفر جمعیت دارد. 

 

انتهای پیام/۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  1. محمد کریمی
     | 2020/09/24 - 09:07
    پاسخ

    سلام از مسئولین محترم درخواست داریم به این موضوع که نیاز اولیه مردم هست توجه کنند و این مشکل رو حل کنند .نمایندگان عزیز لطفآ توجه بفرمائید و خودتان را به جای مردم زحمتکش روستایی جیلدان کننده و…بگذارید .توجه توجه لطفآ

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads