کد خبر: 173580 - تاریخ: شنبه، 1 سپتامبر 2018 - 17:38

۵۰ درصد مزارع پرورش ماهی کشور درگیلان/۸ هزار هکتار مزرعه فعال است

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به وجود ۵۰ درصد مزارع پرورش ماهی کشور در گیلان از فعالیت هشت هزار هکتار مزرعه پرورش ماهی در این استان خبر داد و گفت: سالانه ۵۵ هزار تُن ماهی تولید می شود.

به گزارش خوبان، اسحاق شعبانی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با تأکید براینکه بازسازی ذخایر و جبران صید ماهی از دریا، حفظ اشتغال و درآمد صیادان از وظایف اداره کل شیلات است، اظهار کرد: استان گیلان دارای سه مرکز تکثیر و پرورش ماهی است.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد ماهی پرورش یافته در مرکز تکثیر ماهی شهید انصاری رشت از نوع ماهی سفید است، افزود: در مرکز سیاهکل بخشی از ذخایر از نوع ماهی سفید و بخشی دیگر از نوع ماهیان خاویاری است. در مرکز تکثیر و پرورش ماهی سنگر نیز تنها ماهیان خاویاری پرورش داده می شود.

مدیرکل شیلات گیلان در ادامه با اشاره به رهاسازی سالانه ۱۴۰ تا ۱۵۰ میلیون قطعه بچه ماهی در رودخانه های ورودی به دریای خزر، گفت: ۸۵ درصد بچه ماهی ها از نوع ماهی سفید و مابقی از نوع خاویاری، سوف، اردک ماهی و سس ماهی یا انواع دیگر ماهیان است.

وی با بیان اینکه ۵۰ درصد مزارع پرورش ماهی کشور در استان گیلان قرار دارد، گفت: گیلان دارای ۸ هزار هکتار مرزعه پرورش ماهی است که سالانه ۵۵ هزار تُن ماهی تولید می کنند.

شعبانی با اشاره به اینکه یکی از اولویت ها و سیاست های اداره کل شیلات گیلان اجرای طرح های پرورش ماهی در قفس در راستای ایجاد اشتغال و افزایش تولید است، تصریح کرد: تاکنون ۹۰ نفر دارای شرایط لازم برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس در استان گیلان شناسایی شده که از این تعداد ۲۰ نفر پروانه تأسیس دریافت کرده اند.

وی همچنین به پرورش دو هزار تُن ماهی در قفس در شهرهای کیاشهر و انزلی و جفرود اشاره و اظهار کرد: البته براساس پیش بینی های صورت گرفته ظرفیت تولید در این حوزه بیش از این میزان است که در فازهای بعدی به دنبال رسیدن به آن میزان هستیم.

مدیرکل شیلات گیلان با اشاره به میزان صید ماهیان استخوانی از دریای خزر در فصل صید، افزود: سالانه سه هزار تُن ماهی توسط حدود چهار هزار صیاد از ۵۱ شرکت پره صیادی در دریای خزر در استان گیلان برداشت می شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تولید ماهیان خاویاری هزار و ۴۰۰ کیلو بوده است، گفت: امسال میزان ذخایز ماهیان خاویاری به ۳ تا ۴ تُن رسیده است.

کد خبر 4390950
 
انتهای پیام/۳۲۲

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads