کد خبر: 171783 - تاریخ: دوشنبه، 6 آگوست 2018 - 22:38

کاخ سفید بیانیه داد

بازگشت تحریم‌ها؛ ترامپ فرمان اجرایی علیه ایران را امضا کرد

کاخ سفید با انتشار تصویری از رییس‌جمهور آمریکا در حال امضای فرمان اجرایی بازگشت تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، بیانیه‌ وی در این خصوص را نیز منتشر کرد.

به گزارش خوبان خبر، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، فرمان اجرایی تحریم‌ها علیه ایران را امضا کرد. رئیس جمهور آمریکا با آغاز این تحریم‌ها همچنین بیانیه‌ای منتشر کرده است.

در این بیانیه آمده است: “امروز، ایالات متحده آمریکا تحریم‌های مجدد مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را که با توافق هسته ای برداشته شده بود، مجددا برقرار می‌کند.”

در این بیانیه به تحریم خودروسازی، مبادلات طلا و فلزات گرانبها و ریال اشاره شده است که با شروع روز سه‌شنبه هفتم اوت (۱۶ مرداد) به وقت شرق آمریکا، از سر گرفته خواهد شد.

ترامپ در بیانیه خود گفته سایر تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران از پنجم نوامب اجرایی خواهد شد. اشاره او به زمان اجرای تحریم‌های نفتی است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین یادآوری کرده که با تمامی کشورهایی که مبادله تجاری با ایران دارند در همکاری خواهد بود تا از اجرای این تحریم ‌ها مطمئن شود.

ترامپ همچنین در نامه‌ای به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، جزئیات بازگشت تحریم ها علیه ایران را اطلاع داده است.

این بیانیه هدف تحریم ها را تغییر رفتار ایران در بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه و بازگشت به اقتصاد جهانی عنوان کرده است و تاکید می کند اگر ایران این راه را انتخاب نکند از نظر اقتصادی منزوی خواهد شد.

دونالد ترامپ در این بیانیه همچون موضعگیری های گذشته‌اش، توافق برجام را «وحشتناک» و «یکطرفه» توصیف کرده که نمی تواند تمام راهها را بروی دستیابی ایران به بمب اتمی ببندد و تنها جریانی از پول نقد را به «دیکتاتوری خون آشام» می رساند تا به گسترش خونریزی، خشونت و هرج و مرج ادامه دهد.

تحریم مبادلات دلاری و ریالی و خرید و فروش طلا و سایر فلزات گرانبها، تحریم صنایع خودروسازی ایران و تحریم تامین قطعات و خرید فروش هواپیماهای مسافربری مهمترین بخش تحریم هایی است که امروز همزمان با نودمین روز خروج آمریکا از برجام است از سر گرفته می شود. دور بعدی تحریم ها ۱۴ آبان خواهد بود که با اعمال آن صنایع نفت و گاز و کشتیرانی و بیمه و سایر خدمات مربوط به آن تحت تحریم قرار می گیرد.

 

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads