کد خبر: 169424 - تاریخ: جمعه، 29 ژوئن 2018 - 09:34

رییس سازمان چای کشور

بیش از 836میلیارد ریال از مطالبات چایکاران پرداخت شد

رییس سازمان چای کشور گفت: از آغاز بهره برداری برگ سبز چای تاکنون بیش از 836میلیارد و 390میلیون ریال از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران به حساب آنها واریز شده است.

به گزارش خوبان، حبیب جهانساز روز پنجشنبه در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت :این مطالبات چایکاران پس از برداشت برگ سبز تاکنون پرداخت شده است که 25میلیارد ریال آن امروز (پنجشنبه هفتم تیرماه) به حساب عابربانک سپه آنان واریز و این پرداخت همچنان ادامه دارد.
وی خاطرنشان کرد: از آغاز بهره برداری تا ششم تیرماه 35هزار و 60تن برگ سبز چای درجه یک با 56درصد و 27هزار و873تن برگ سبز درجه دو با 44درصد به ارزش یک هزار و 380میلیارد ریال از چایکاران خریداری شده است .
وی اظهارداشت:با وجود سرمای دیررس که در اوایل برداشت برگ سبز چای امسال 30درصد به برگ سبز باغهای چای خسارت وارد کرد ولی به دلیل بارندگی های مناسبی که در بهار امسال در گیلان رخ داد میزان برگ سبز برداشت شده چایکاران تاکنون نسبت به مدت مشابه سال قبل 9درصد افزایش نشان می دهد.
وی یادآورشد: از این میزان برگ سبز برداشت شده تاکنون 14هزار و160تن چای خشک با کیفیت تولید و به بازار عرضه شده است.
رییس سازمان چای کشور گفت: از 152کارخانه چایسازی گیلان و مازندران تاکنون 137کارخانه در کار تحویل برگ سبز از چایکاران فعال هستند و با سازمان چای قرارداد خرید تضمینی منعقد کرده اند.

انتهای پیام/326


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads