کد خبر: 168430 - تاریخ: یکشنبه، 10 ژوئن 2018 - 09:58

معاون صندوق کارآفرینی امید گیلان خبر داد:

اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای بوم‌گردی و اشتغالزایی در گیلان

یوسف پور واجد با بیان اینکه اعتبارات اشتغالزا در چهار مرحله به این صندوق اختصاص می یابد و تا پایان امسال، اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای بوم گردی و اشتغالزایی پیش بینی می شود، گفت: سال گذشته برای حدود سه هزار نفر در گیلان شغل ایجاد شد.

به گزارش خوبان، یوسف پور واجد، معاون صندوق کارآفرینی امید گیلان گفت: اعتبارات اشتغالزا در چهار مرحله به این صندوق اختصاص می یابد و تا پایان امسال، اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال برای بوم گردی و اشتغالزایی پیش بینی می شود.

وی افزود: سال گذشته با پرداخت ۴۳۴ میلیارد و ۸۷۸ میلیون و ۶۴۰ هزار ریال تسهیلات، برای حدود سه هزار نفر در استان شغل ایجاد شد و شهرستان آستارا در جذب اعتبار اشتغال، بعد از رشت رتبه دوم گیلان را کسب کرد.

وی تصریح کرد: گردش اقتصادی در کنار پویایی و نشاط اجتماعی از مزایای توسعه کارآفرینی و طرح های اشتغالزایی در جامعه است و گردش اقتصادی در کنار پویایی و نشاط اجتماعی از مزایای توسعه کارآفرینی و طرح های اشتغالزایی در جامعه است که باید تمام ابعاد اثرات آن تبیین شود.

پور واجد در جلسه مشترک کمیته اشتغال و سرمایه گذاری و بوم گردی آستارا افزود: فرصت های کارآفرینی و سرمایه گذاری بسیاری در آستارا وجود دارد و دولت هم تدابیر حمایتی خوبی در نظر گرفته است که در این زمینه باید با تسهیل امور زمینه های حضور فعالان این عرصه را بهتر فراهم کنیم.

دولت از کارآفرینی در حوزه‌های مختلف حمایت می کند

وی بیان کرد: دولت از کارآفرینی در حوزه های مختلف حمایت می کند و دستگاه های اجرایی با حذف بروکراسی های اداری، موظف به راهنمایی و هدایت متقاضیان طرح های اشتغالزا هستند.

پورواجد ادامه داد: گردش اقتصادی، ایجاد نشاط اجتماعی و برخورداری از ارزش افزوده از مزایای طرح های اشتغالزاست و با محوریت حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی اجرا می شود.

معاون صندوق کارآفرینی امید گیلان بر آشنایی روستائیان با مزایای طرح های بوم گردی تاکید و خاطرنشان کرد: توسعه زیرساخت های گردشگری، حفظ بافت روستا و اشتغال پایدار از مزایای این طرح هاست و پس از ساخت خانه های بوم گردی، باید زنجیره خدمات گردشگری تکمیل و زمینه ماندگاری گردشگران فراهم شود.

در ادامه فرماندار آستارا از دهیاران ۳۱ روستای تعیین شده برای اجرای طرح های بوم گردی خواست در اجرای طرح ها تلاش کنند و با در نظر گرفتن موازین به محیط زیست آسیب وارد نشود.

رنجکش اظهار کرد: در روستاهای آستارا و هر روستای دارای دهیاری حداقل ۶ واحد خانه بوم گردی باید ساخته شود و دولت برای ساخت هر واحد، تا یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت ارائه می دهد.

وی بیان کرد: طرح‌های اشتغال و بوم گردی نباید در یک یا دو روستای خاص متمرکز شود و تاکنون ۷۶ تقاضای طرح بوم گردی در آستارا ثبت و ۹ فقره از آنها در کارگروه های شهرستانی و استانی تصویب شده است.

فرماندار آستارا خواستار فعال تر شدن دستگاه های اجرایی برای تشویق سرمایه گذاران و کارآفرینان محلی در راستای ایجاد فرصت های شغلی در این شهرستان شد و گفت: هیچگونه کوتاهی در این زمینه پذیرفته نیست و همه باید تلاش کنیم تا طرح های فراگیر اشتغالزایی با توجه به حمایت هایی که دولت و استاندار گیلان در این زمینه دارند به سرانجام برسد.

فرماندار بندر آستارا اضافه کرد: در این جلسه ۲۰ طرح جدید اشتغالزایی با پیش بینی اعتبار ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیارد در این کمیته به تصویب رسیده است.

یونس رنجکش اظهار داشت: این طرح ها با تسهیلات ارزان قیمت در حوزه های اصناف، کشاورزی، ورزش، میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری و شیلات اجرا می شود و برای ۲۹ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: از شهرستان آستارا ۳۸۱ طرح اشتغال در سامانه کارا ثبت شده است و بعد از تایید و تصویب در کارگروه های شهرستانی و استانی، جهت دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی می شوند.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در منتهی الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

منبع: دیار میرزا

انتهای پیام/832

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads