کد خبر: 165761 - تاریخ: چهارشنبه، 25 آوریل 2018 - 16:50

استاندار گیلان:

خسارت ناشی از سرمازدگی باغات چای گیلان پرداخت می شود

استاندار گیلان با بیان اینکه سطح خسارت ناشی از سرمازدگی باغات چای بسیار زیاد است، ابراز خرسندی نمود که تمامی این اراضی بیمه است و پس از برآوردهای اولیه از سوی کارشناسان این حوزه، صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به پرداخت خسارت اقدام می نماید.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری، استاندار گیلان در حاشیه بازدید از باغات چای روستای کویه سفلی شهرستان رودسر و در گفتگویی به مشکل سرما زدگی بوته های چای برخی نقاط استان و خسارت های ناشی از این حادثه اشاره نمود و اظهار داشت: سرمازدگی باغات چای علاوه بر خسارت مالی، موجب کاهش میزان تولید این محصول شده است.

وی با بیان اینکه سطح خسارت ناشی از سرمازدگی باغات چای بسیار زیاد است، ابراز خرسندی نمود که تمامی این اراضی با همکاری کشاورزان و صندوق چای، بیمه است و پس از برآورد اولیه از سوی کارشناسان این حوزه، صندوق بیمه محصولات کشاورزی نسبت به جبران خسارت اقدام می کند.

سالاری اظهار داشت: چایکاران گیلان در چین اول خود با سوختگی و سرمازدگی مزارع مواجه شدند و این خسارت موجب نگرانی آنها شده اما با وجود بیمه کشاورزی و جبران خسارت های وارد شده در تاریخ مقرر، می توان بستر آرامش این قشر زحمتکش را فراهم نمود.

بخشی از خسارت‌های وارده به درختان فندق جبران می‌شود

استاندار گیلان همچنین در حاشیه بازدید از خسارات وارده به باغات فندق روستای کشایه از توابع بخش رحیم آباد رودسر در گفتگویی هدف از سفر به این منطقه را اطلاع از وضعیت سرمازدگی درختان فندق، مشاهده‌ی میزان خسارت‌ها و شنیدن مشکلات مردمی عنوان کرد و افزود: میزان خسارت‌های وارده بویژه در مناطق ییلاقی قابل توجه بوده و به صورت تقریبی محصول امسال از بین رفته است.

وی با بیان اینکه در مناطق پایین دست شرایط به نسبت بهتر است اظهار داشت: امیدواریم بخشی از محصولات در مناطق پایین دست باقی بماند و مجدد احیاء شود.

نماینده عالی دولت در گیلان میزان خسارت‌ها را در ۲ بخش ارزیابی و خاطرنشان کرد: بخشی از خسارت‌ها مشمول بیمه است که باید در پیگیری‌ پرداختها تسریع شود.

وی گفت: متأسفانه با توجه به اینکه عمده‌ی مردم این منطقه محصولات را بیمه کشاورزی نکردند، بیش از ۹۰ درصد خسارت‌ها مشمول بیمه نیستند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه درخصوص افرادی که محصولات آنها مشمول بیمه نیستند باید از طریق حمایت های جانبی و انعکاس موضوع به سازمان مدیریت بحران پیگیری شود افزود: ان شاءالله گزارش‌هایی که تنظیم شده پس از بررسی دقیق به سازمان مدیریت بحران ارسال می شود تا کمک‌ها از طریق تسهیلات ارزان قیمت و حمایت‌هایی از این قبیل انجام گیرد.

وی اظهار داشت: تمام اهتمام خود را به کار می گیریم تا علیرغم ضررهای وارده‌ی بسیار به محصولات از لطمه های اساسی به زندگی کشاورزان جلوگیری و بخشی از آن جبران شود.

در پی بارش برف هفته‌ی گذشته در مناطق کوهستانی شهرستان رودسر، درختان فندق با سرمازدگی مواجه گردید که با توجه به اینکه کشاورزان این مناطق از ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی فندق کاری ۲۳۰ هکتار را بیمه کردند ضررهای بسیاری به آنان وارد گردید.

انتهای پیام/85


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads