کد خبر: 165649 - تاریخ: دوشنبه، 23 آوریل 2018 - 11:19

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان:

سرمازدگی ۲۰۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان گیلانی وارد کرد

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی گیلان گفت:‌ بارش برف و سرمازدگی بیش از ۲ هزار میلیارد ریال خسارت به محصولات باغی و زراعی کشاورزان گیلانی وارد کرد.

به گزارش خوبان، حبیب جهانساز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌ در پی بارش برف 26 و 27 فروردین و بروز سرمازدگی خسارت فراوانی به محصولات باغی و زراعی گیلان وارد شد و طبق ارزیابی‌های انجام شده، ارزش ریالی این آسیب‌ها حدود 2 هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان بیان داشت:‌ بر اثر این سرمازدگی که در مناطق وسیعی از استان گیلان اتفاق افتاد به محصولات زراعی و باغی بیش از 26 هزار و 875 هکتار از کشاورزان گیلانی آسیب جدی وارد شده است.

جهانساز با اشاره به اینکه این حادثه موجب کاهش تولید محصولات کشاورزان می‌شود عنوان کرد:‌ ارزیابی‌های کارشناسان نشان می‌دهد وقوع این سرمازدگی 11 هزار و 271 تن کاهش تولید انواع محصولات زراعی و باغی در گیلان را به‌‌دنبال دارد.

وی انواع مختلف محصولاتی که دچار آسیب شده‌اند را نیز برشمرد و خاطرنشان کرد:‌ فندق‌‌،‌ گردو،‌ گل‌گاوزبان و‌ چای از جمله محصولات زراعی و باغی هستند که در اثر بارش برف اخیر و سرمازدگی در گیلان دچار خسارت‌ها و آسیب‌های جدی شده‌اند.

جهانساز با اشاره به تعداد شهرستان‌های خسارت دیده از سرمازدگی اخیر تصریح کرد: ‌باغداران شهرستان‌های رودسر،‌ سیاهکل،‌ املش،‌ رودبار و رضوانشهر از جمله کسانی هستند که سرمازدگی اخیر در گیلان آسیب‌های جدی به محصولات آنان وارد کرده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد:‌ کارشناسان جهادکشاورزی گیلان همچنان در حال بررسی و ارزیابی خسارت‌های وارده به کشاورزان هستند و احتمال اینکه این میزان خسارت اعلام شده تغییر کند وجود دارد.

انتهای پیام/ ت


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads