کد خبر: 164764 - تاریخ: شنبه، 7 آوریل 2018 - 00:07

رئیس جهاد کشاورزی خمام خبرداد:

70 درصد اراضی شالیزاری بخش خمام شخم زمستانه شد

مهدی رجبی با اشاره به نزدیک شدن به سال تقویم زراعی، اظهار کرد: کشاورزان خمامی با استفاده از نزولات آسمانی طی سال گذشته ۷۰ درصد اراضی شالیزاری خود را شخم اول زدند.

مهدی رجبی در گفتگو با  خوبان خبر با اشاره به نزدیک شدن به سال تقویم زراعی، اظهار کرد: کشاورزان خمامی با استفاده از نزولات آسمانی طی سال گذشته 70 درصد اراضی شالیزاری خود را شخم اول زدند.

وی با بیان اینکه انتظار می رود در روزهای باقیمانده تا آغاز فصل زراعی باقی زمین ها نیز شخم زده شوند، افزود: در حال حاضر برخی از کشاورزان اقدام به خزانه گیری برای شالیزار های خود کرده اند.

رئیس جهاد کشاورزی خمام  همچنین در ادامه به توزیع بذرهای اصلاح شده در بخش خمام نیز اشاره و تصریح کرد: بیشترین بذر توزیع شده در این بخش از نوع هاشمی، خزر ، گیلانه است.

به گفته این مسئول تاکنون بیش از 30 درصد انواع کودشیمیایی در بین کشاورزان بخش خمام از طریق تعاونی ها توزیع شده است.

وی با بیان اینکه بخش خمام دارای ۱۱ هزار و 280 هکتار اراضی شالیزاری است،گفت: سالانه از زمین های شالیزاری بخش خمام  45 هزار تُن شلتوک برداشته شده که از این میزان بیش از 25 هزار تُن برنج سفید استحصال می شود.

 

انتهای پیام/233

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads