کد خبر: 164223 - تاریخ: چهارشنبه، 28 مارس 2018 - 10:16

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس:

مصرف کالای ایرانی باید ابتدا از دستگاه‌های دولتی آغاز شود

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از عملکرد و عدم توجه برخی مسئولان نسبت به مصرف کالاهای تولید داخل گفت: نهادینه کردن مصرف کالای ایرانی باید ابتدا از دستگاه‌های دولتی آغاز شود.

به گزارش خوبان، ذبیح‌الله نیکفر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: برخی از دستگاه‌های دولتی به جای حرکت کردن در مسیر ترویج کالای تولید داخل عملکردی متناقض دارند بنابراین نهادینه کردن و حمایت از مصرف کالای ایرانی نخست باید از دفتر کار مسئولان دستگاه‌های دولتی آغاز شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد:‌  بیش از یک دهه است که مقام معظم رهبری بحث رشد اقتصادی را به‌عنوان محور تمام حرکت‌ها و منشأ تحولات گسترده برای کشور مطرح کرده‌اند و تأکید ایشان در تعیین شعار سال به‌خوبی از این موضوع حکایت دارد.

نیکفر از عدم توجه و عدم دقت دولت‌ به دغدغه‌های مقام معظم رهبری انتقاد کرد و افزود:‌ لزوم حمایت از کالای داخلی و اقتصاد مقاومتی به‌ویژه در سال‌های اخیر از جمله موضوعاتی است که مقام معظم رهبری به آن‌ها تأکید داشته‌اند اما با کم‌کاری مسئولان نتیجه مطلوب حاصل نشد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس به واردات بی‌رویه کالا به کشور اشاره کرد و ابراز داشت:‌ یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در مسیر حمایت از کالاهای ایرانی باید مورد توجه قرار گیرد محدود کردن واردات بی‌رویه کالاهای خارجی به داخل کشور و تغییر سلیقه جامعه است.

وی عملکرد مسئولان در مورد چای و برنج به‌عنوان دو محصول مهم تولید داخل را بسیار ضعیف خواند و عنوان کرد:‌ در حال حاضر کشاورزان و چایکاران گیلانی که سهم بسیار عمده‌ای در تولید این دو محصول ارزشمند در کشور دارند یک بازار هدف باثبات برای عرضه تولیداتشان ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به بازار بی‌ثبات چای کشور ا‌شاره کرد و اظهار داشت:‌ با وجود اینکه در طول سال نیاز بازار مصرف چای داخلی در حدود 120 هزار تن است اما کشاورز چایکار گیلانی برای 20 هزار تن چای تولید شده بازار هدف مشخصی برای عرضه محصول خود ندارد.

نیکفر به تأمین اقلام مصرفی همانند چای و برنج خارجی توسط دستگاه‌های دولتی اشاره کرد و بیان داشت:‌ بنده در سال گذشته بارها در مجلس و خطاب به مسئولان دولتی و وزارتخانه‌ها عملکرد بدون توجیه‌شان را در استفاده و حمایت غیرمستقیم از کالاهای خارجی متذکر شده‌ام.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تأکید بر حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی خاطرنشان کرد:‌ اصلاح الگوی مصرف در ادارات مختلف کشور و نهادینه کردن لزوم مصرف کالای ایرانی در این مراکز می‌تواند به اصلاح مؤثر و تغییر الگوی مصرفی نادرست در جامعه نیز کمک کند.

وی ارتقای کیفیت تولیدات داخلی را ضامن پیشرفت اقتصادی و رشد تولیدکنندگان ایرانی خواند و ابراز داشت:‌ تمرکز لازم و مطلوب بر روی ارتقای سطح تولیدات در داخل و کمک به فعالان عرصه اقتصادی برای نیل به این هدف مهم،‌ زمینه شکوفایی و رشد اقتصادی کشور را رقم می‌زند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به آسیب‌هایی که واردات کالاهای خارجی به کشور وارد می‌کند عنوان کرد:‌ ضربه زدن به اشتغال،‌ ایجاد رکود اقتصادی و تأثیر مخرب بر معیشت مردم به‌علت خوابیدن چرخ‌های تولید کشور،‌ از جمله این خسارات و آسیب‌ها است.

نیکفر عملکرد مثبت دولت و بهره‌گرفتن از توان و قدرت عظیم سپاه پاسداران جهت مبارزه با قاچاق کالا را مثبت ارزیابی کرد و گفت:‌ نتایج این عمل هوشمندانه دولت تنها در مدت بسیار کمی از شروع فعالیت سپاه پاسداران آغاز شد و امیداریم با همین روند نیز همچنان ادامه پیدا کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اظهار امیدواری از نتایج مثبت مبارزه با قاچاق کالا به کشور بیان داشت:‌ همکاری و همیاری سپاه پاسداران و سایر نهادهای امنیتی و انتظامی کشور جهت ریشه‌کن کردن قاچاق کالا طلوع روزهایی بسیار روشن و امیدبخش ‌را برای کشور نوید می‌دهد.

انتهای پیام/ ع


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads