کد خبر: 164193 - تاریخ: سه‌شنبه، 27 مارس 2018 - 23:31

با رعایت این نکات، زندگی بهتری خواهید داشت

برای این که انسان بهتری باشیم، باید برای خود زمان بگذاریم. شاید فکر کنید که برای بهتر بودن باید به کارهای بزرگی مانند تغییر شغل، تغییر محل زندگی، تشکیل خانواده یا… دست زد اما واقعیت این است که ما می توانیم با انجام کارهای کوچک هم فرد موفق تری از خودمان بسازیم.

به گزارش خوبان، برای این که انسان بهتری باشیم، باید برای خود زمان بگذاریم. شاید فکر کنید که برای بهتر بودن باید به کارهای بزرگی مانند تغییر شغل، تغییر محل زندگی، تشکیل خانواده یا… دست زد اما واقعیت این است که ما می توانیم با انجام کارهای کوچک هم فرد موفق تری از خودمان بسازیم. اگر شما هم دوست دارید که فردی شادتر، موفق و بهتری در زندگی تان باشید، نکاتی که در اینجا برایتان آورده ایم را رعایت کنید.
متمرکز باشید
منظور از متمرکز بودن این است که ذهن تان را آرام کنید. تمرکز نوعی مدیتیشن است، به این معنی که شما روی پدیده های خارجی مانند نفس کشیدن، تمرکز کنید. به عنوان مثال هر روز صبح در اتاقی آرام به مدت 10 دقیقه بنشینید به صداهای طبیعت، یا موسیقی آرام بخش گوش دهید.
 با رعایت این نکات، زندگی بهتری خواهید داشت
البته این متمرکز بودن به شیوه های گوناگونی صورت می گیرد. مثلا شما حتی می توانید در غذا خوردن هم تمرکز کنید. زمانی که در حال تماشای تلویزیون هستید، غذای کمتری بخورید و سعی کنید که آن را بهتر بجویید. حتی در حال پیاده روی هم به جای این که ذهن تان درگیر موضوعات مختلف باشد، تنها روی عضلات بدن  و نفس کشیدن تان تمرکز کنید.

بیشتر کتاب بخوانید
به جای این که وقت تان را در شبکه های اجتماعی سپری کنید، کتاب بخوانید. کتاب خواندن اطلاعات شما را افزایش می دهد و موجب می شود که در موقعیت های گوناگون حرفی برای گفتن داشته باشید. اگر به افراد موفق نگاه کنید، می بینید که یکی از عادت های همیشگی آنها کتاب خواندن است. بنابراین اگر شما هم می خواهید که روزی بدرخشید، بیشتر کتاب بخوانید و هر روز بر اطلاعات تان بیافزایید.
 با رعایت این نکات، زندگی بهتری خواهید داشت

بیشتر به بیرون از خانه بروید
آیا از فواید آفتاب چیزی می دانید؟ نور خورشید یکی از منابع ویتامین دی است که نقش مهمی در بدن ما، از تولید تستوسترون گرفته و چربی سوزی گرفته تا سلامت قلبی عروقی و پیشگیری از سرطان ایفا می کند.
طبق تحقیقی ثابت شد کارمندانی که در محیط کار در کنار پنجره می نشینند، نه تنها خواب بلکه کیفیت زندگی بهتری نسبت به آنهایی که در دور از نور خورشید هستند، دارند.
 با رعایت این نکات، زندگی بهتری خواهید داشت
بنابراین، اگر نمی توانید زیر نور آفتاب باشید، سعی کنید که طبیعت را به محل کارتان بیاورید. به عنوان مثال اطرافتان را با گل و گیاه پر کنید تا تماشای رویش آنها استرس شما را کاهش دهد. یا حتی می توانید روی دیوار اطرافتان، صفحه دسکتاپ یا گوشی تان عکس هایی از طبیعت بگذارید. از هر فرصتی هم که می توانید برای پیاده روی، هر چند کوتاه، استفاده کنید. طبیعت انرژی مثبت لازم را به شما انتقال خواهد داد.

یوگا کنید
مهم نیست که چه ورزشی می کنید، پیاده روی، بدنسازی یا والیبال، شما باید در کنار تمام آنها یوگا را نیز در برنامه هفتگی تان قرار دهید. اگر چه ورزش های دیگر روی عضلات شما تاثیر مثبت بیشتری می گذارد اما یوگا نیز با تمرکز روی تنفس تان، استرس تان را کاهش می دهد و شما را از بسیاری از بیماری ها، مانند آنفولانزا، دور نگه می دارد.
 با رعایت این نکات، زندگی بهتری خواهید داشت

گوشی موبایل را از خودتان دور کنید
گوشی موبایل به راحتی می تواند شما را از زندگی بیاندازد. استفاده بیش از حد از این تکنولوژی، نه تنها روی اعصاب شما، بلکه روی بدن تان نیز تاثیر منفی می گذارد. بنابراین هر چه تماس خود را با آن کمتر کنید، راحت تر خواهید بود. به عنوان مثال نوتیفیکیشن گوشی تان را ببندید یا برخی ساعات روز به طور کامل آن را به کناری بگذارید و بدون مزاحم، از لحظات خود نهایت لذت را ببرید یا حتی موقع خواب، آن را بیرون از اتاق تان قرار دهید تا نور آبی آن خواب را از چشمان خسته شما نگیرد. حتی اگر به زنگ ساعت احتیاج دارید، ساعت انتخاب بهتری نسبت به گوشی همراه تان خواهد بود.
 با رعایت این نکات، زندگی بهتری خواهید داشت

بیشتر بخوابید
خواب زمانی است که بدن و ذهن شما فرصت ریکاوری خود را پیدا می کند. نکته مهمی که باید در این مورد توجه کنید، زمان خواب تان است. شما باید تا جای ممکن سر یک ساعتی به خواب بروید و بیدار شوید، حتی در تعطیلات هم باید این روند را رعایت کنید تا بدن تان انرژی لازم را به دست آورد. علاوه بر خواب شبانه، ثابت شده که خواب بعدازظهر، به مدت 26 دقیقه، شما را سرحال و هوشیار می کند. بنابراین اگر فرصت چرت زدن دارید، حتما این کار را انجام دهید.
 با رعایت این نکات، زندگی بهتری خواهید داشت

افکارتان را روی کاغذ بنویسید
نوشتن ایده یا کارهایی که در ذهن تان دارید روی کاغذ، باعث می شود که شما آنها را از یاد نبرید. حتی تحقیقی در آمریکا ثابت کرده که نوشتن افکار منفی و پاره کردن و دور ریختن آنها موجب آرامش و خالی شدن ذهن می شود. حتی آرزوهایتان را بنویسید و به آنها رنگ واقعیت دهید. نوشتن نکات مهم در جلسات هم می تواند دور از انتظار شما، برایتان بسیار مفید باشد، حتی اگر کاغذهایتان را دور بیاندازید یا آنها را گم کنید.
 با رعایت این نکات، زندگی بهتری خواهید داشت
در نهایت هم نعمت هایی که در زندگی تان دارید را روی کاغذ بیاورید و آنها را در مقابل چشمان تان بگذارید تا قدر داشته هایتان را بیشتر بدانید. در هر صورت نوشتن فواید زیادی دارد که نباید آنها را نادیده بگیرید.

به نظرات دیگران کمتر اهمیت دهید
طبیعی است که نظرات دیگران در مورد زندگی ما، شکست و موفقیت هایمان، برایمان اهمیت دارد، اما مطالعات ثابت کرده که هر چه بیشتر به نظرات دیگران اهمیت دهیم، تنش و استرس زندگی مان نیز بیشتر خواهد شد. آیا برایتان مهم است که عکس اینستاگرام تان چند تا لایک خورده؟ یا دیگران در مورد رنگ موی مورد علاقه شما چه فکری می کنند؟ بهتر است دور دیگران را خط بکشید و تنها به خود و اهدافی که در سر دهید، اهمیت دهید تا استرس زندگی تان نیز کم و کمتر شود.
 با رعایت این نکات، زندگی بهتری خواهید داشت

یونیفرم بپوشید
اگر شاغل هستید و هر صبح زمان زیادی را صرف انتخاب لباسی که باید بپوشید، می کنید، ما یونیفرم را به شما پیشنهاد می دهیم. حتما به لباس های افراد مشهور دقت کرده اید، به عنوان مثال باراک اوباما همیشه کت و شلوار سورمه ای و پیراهن روشن به تن می کند. در واقع او یک سبک لباس مشخصی را دنبال می کند و اینگونه به ظاهر خود شخصیت داده است. شاید از این که یک دست لباس را هر روز بپوشید، برایتان کسل  کننده باشد اما بهتر از این است که هر روز نیم ساعت از وقت تان را صرف انتخاب لباس و ست کردن آنها با هم کنید.
انتهای پیام/48
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads