کد خبر: 163886 - تاریخ: پنج‌شنبه، 22 مارس 2018 - 15:21

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گيلان:

راه اندازي صفحات جعلي با سوء استفاده از هویت افراد در شبکه‌های اجتماعی

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان گيلان گفت:کلاهبرداران با ساخت صفحات جعلي سعي در برقراري ارتباط با ديگران داشته و پس از جلب اعتماد آنها و جريحه دار کردن احساسات و عواطف افراد جامعه و سوء استفاده از مضاميني نظير کمک هاي مالي به نيازمندان يا انجام امور خيريه و عام المنفعه اقدام به اخذ وجه از قربانيان و فريب و کلاهبرداري از سوژه هاي خود مي‌کنند.

به  گزارش خوبان، سرهنگ محمدخاني در جمع خبرنگاران ، با بيان ويژگي‌ها و مختصات فضاي مجازي همچون ناشناس ماندن افراد در ارتباطات، باعث شده کلاهبرداران از اين عوامل بهره، جسته و اقدام به فريب طعمه‌هاي خود نمايند، تاکيد کرد: يکي از جرايمي که امروزه در حال گسترش است راه اندازي صفحات جعلي در اينترنت به خصوص شبکه‌هاي اجتماعي و انتساب آن به افراد معروف، هنرمندان، ورزشکاران و… ، انتشار شايعات، سوء استفاده از عواطف، اخاذي و هتک حيثيت، است.

اين مقام انتظامي افزود: کلاهبرداران با ساخت صفحات جعلي سعي در برقراري ارتباط با ديگران داشته و پس از جلب اعتماد آنها و جريحه دار کردن احساسات و عواطف افراد جامعه و سوء استفاده از مضاميني نظير کمک هاي مالي به نيازمندان يا انجام امور خيريه و عام المنفعه اقدام به اخذ وجه از قربانيان و فريب و کلاهبرداري از سوژه هاي خود مي‌کنند.

وي اظهار داشت: احراز اصالت صفحات مورد نظر از جمله مواردي است که مي تواند در کاهش اين جرايم و در امان ماندن شهروندان از دام اين گونه کلاهبرداري ها بسيار اثر گذار، باشد .

انتهای پیام/4515


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads