کد خبر: 163289 - تاریخ: سه‌شنبه، 13 مارس 2018 - 12:25

سخنگوی شورای اسلامی شهر خمام خبرداد:

جشنواره بالن آرزوها امشب در محوطه بازار هفتگی خمام برگزار می شود

سخنگوی شورای اسلامی شهر خمام از برگزاری جشنواره بالن آرزوها امشب در محوطه بازار هفتگی خمام خبرداد.

به گزارش خوبان؛ مهدی عاشوری سخنگوی شورای اسلامی شهر خمام در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت:  چهارشنبه سوری یکی از سنت های باستانی ایرانیان است که سه شنبه آخر هر سال در همه شهرهای کشور عزیزمان برگزار می گردد.

وی افزود: این جشن ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم این سرزمین دارد مراسمات و سنت های باستانی ایرانیان هویت فرهنگی و اساطیری ما را نشان می دهند اما متاسفانه آن چیزی که امروزه به عنوان جشن چهارشنبه سوری برگزار می گردد چیزی جز ایجاد ناهنجاری، رفتارهای پرخطر و به دور از عرف می باشد .

مهدی عاشوری با بیان اینکه ریشه سنت ها و آیین های گذشته حاوی پیام های مختلف اجتماعی – فرهنگی بوده که بسیاری از نسل جدید با آن آشنایی ندارند،بیان داشت: خلاء در انتقال مفاهیم فرهنگی و شکاف فرهنگی بین نسل ها به وضوح دیده می شود آنچه که به عنوان انتقال فرهنگ به نظر می رسد این است که انتقال فرهنگ تاریخی از یک نسل به نسل بعد به درستی منتقل نشده و با حمایت نهادهای دولتی، تشکلات مردم نهاد و بهره گیری از فضای مجازی می توان نقش مهمی در انتقال صحیح فرهنگ ها و باورهای سنتی داشت.

رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی خمام در ادامه گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر خمام در راستای اهداف فرهنگی اجتماعی با هدف انتقال صحیح فرهنگ، آئین و جشن چهارشنبه سوری و ایجاد نشاط اجتماعی صحیح در بین شهروندان با همکاری جمعیت نو اندیشان خمام امشب راس ساعت 19 عصر  برای دومین سال متوالی اقدام به برگزاری جشنواره بالن آرزوها در محل بازار هفتگی جنب شهرداری می نماید.

 

وی در پایان گفت: امیدواریم زیبایی این رسم کهن با انجام تفریحات مخاطره آمیز به یک روز تلخ تبدیل نشود و همه شهروندان ایام منتهی به نوروز را با سلامتی و خوشی به پایان برسانند.

انتهای پیام/26878


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads