کد خبر: 159173 - تاریخ: دوشنبه، 22 ژانویه 2018 - 13:52

از اواخر شهریور ماه تاکنون؛

وجود ۸۰ گونه پرندمهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب و آبگیرهای گیلان

رئیس اداره نظارت برحیات وحش محیط زیست گیلان از وجود حدود ۸۰ گونه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی در تالاب و آبگیرهای این استان از اواخر شهریور ماه امسال تاکنون خبرداد.

به گزارش خوبان، حسین علی نژاد پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران به ظرفیت و پتانسیل زیستگاه های استان گیلان برای حضور پرندگان مهاجر در طول سال اشاره و اظهار کرد:  مهاجرت پرندگان وحشی به گیلان از اواخر شهریور ماه آغاز می شود.

وی با بیان اینکه طی این مدت براساس سرشماری های انجام شده حدود ۸۰ گونه پرنده مهاجر آبزی و کنار آبزی به تالاب های و زیستگاه های استان مهاجرت کرده اند، افزود: این پرندگان از مناطق سردسیر سیبری و اروپای شرقی و غربی در تالاب ها و آبگیرهای استان فرود آمدند.

رئیس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان در ادامه به حضور شش ماهه پرندگان مهاجر در تالاب ها و آبگیرهای استان اشاره کرد و گفت: گیلان از لحاظ تنوع گونه ای پرندگان مهاجر در کشور رتبه نخست و از نظر تعداد پرندگان مهاجر در جایگاه دوم قرار دارد.

وی با بیان اینکه شرایط مساعد آب و هوایی ، فراوانی مواد غذایی مورد نیاز و امنیت از دلایل مهاجرت هزاران پرنده به تالاب ها و آبگیر های گیلان است ، خاطرنشان کرد: با توجه به ممنوعیت شکار پرندگان به منظور جلوگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان امسال برای دومین سال پیاپی شکار هرگونه پرنده در استان گیلان ممنوع است.

علی نژاد در ادامه همچنین یادآورشد: پرندگان مهاجر آبزی و کنارآبزی در حدود ۳۰ هزار هکتار از تالاب بین المللی انزلی ، امیر کلایه لاهیجان ، استیل آستارا ، پارک ملی بوجاق کیاشهر و دیگر آبگیرهای گیلان زمستان گذرانی می کنند.

به گفته این مسئول پرندگان اوایل فروردین با گرم شدن هوا به موطن اصلی خود باز می گردند.

 

انتهای پیام/29555


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads