کد خبر: 158172 - تاریخ: دوشنبه، 8 ژانویه 2018 - 22:00

در دومین جلسه کمیته توزیع آب کشاورزی شهرستان رشت مطرح شد:

بخشدار لشت نشا: در حال حاضر تمام روستاهای این بخش حداقل یک آب‌بندان دارند/ بخشدار خمام: برخی ادارات با کشاورزان همکاری نمی کنند

بخشدار خمام با انتقاد از عدم همکاری مناسب برخی ادارات با کشاورزان تصریح کرد: عدم ارائه لوله‌های پلی‌اتیلن به کشاورزان سبب می‌شود تا از افزایش سرعت روند آب‌رسانی جلوگیری شود.

به گزارش خوبان؛ غلامرضا علیجانی بخشدار لشت نشا در دومین جلسه کمیته توزیع آب کشاورزی شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با اعلام اینکه این بخش لشت نشا  پایین‌ دست‌ ترین حوزه آبخور سد سپیدرود است اظهار کرد: در حال حاضر تمام روستاهای این بخش حداقل یک آب‌بندان دارند.

وی با اشاره به افزایش مشکل تجاوز به حریم رودخانه‌ها در بخش لشت نشا خاطرنشان کرد: عدم رسیدگی به این مشکل و افزایش آن در آینده نه‌چندان دور مشکلات بزرگی را یقیناً برای مردم این بخش ایجاد می‌کند.

بخشدار لشت نشا با اعلام اینکه بخش لشت نشا با داشتن 29 آب‌بندان درصد کمی از مشکل کم‌آبی این بخش را می‌تواند برطرف کند، گفت: این بخش 8 هزار 290 هکتار سطح زیر کشت دارد که شرایط آن را نسبت به سایر بخش‌های شهرستان بهتر کرده است.

بخشدار بخش خمام نیز در این جلسه با بیان اینکه این این بخش 11 هزار و 280 هکتار اراضی زیر کشت دارد خاطرنشان کرد: شرایط آبی به وجود آمده از قبل هم قابل پیش‌بینی بود اما اقدام موثری برای مقابله با آن صورت نگرفت.

علیرضا مسچیان با اعلام اینکه در حال حاضر هرکسی بخواهد در نهرها لوله‌کشی و دیوارچینی می‌کند اظهار داشت: انجام این امور خودسرانه سبب مسدود شدن نهرها، طغیان آن‌ها و عدم آبرسانی مناسب به زمین های کشاورزی می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در بخش خمام در راستای اجرای طرح تجهیز خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و 400 هکتار زمین مورد مطالعه قرار گرفته که از این میان 528 هکتار انجام و 8 هکتار در دست انجام است.

بخشدار خمام با انتقاد از عدم همکاری مناسب برخی ادارات با کشاورزان تصریح کرد: عدم ارائه لوله‌های پلی‌اتیلن به کشاورزان سبب می‌شود تا از افزایش سرعت روند آب‌رسانی جلوگیری شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads