کد خبر: 156995 - تاریخ: جمعه، 22 دسامبر 2017 - 09:39

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان:

اجرای طرح بوم‌گردی در گیلان راهکاری برای رسیدن به توسعه پایدار است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان با بیان اینکه اجرای طرح بوم‌گردی را راهکاری برای دستیابی به توسعه پایدار است گفت: با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی روستایی حل می‌شود.

به گزارش خوبان، محمد اکبرزاده در جلسه توجیهی طرح بو‌م‌گردی در سالن اجتماعات غدیر استانداری گیلان در رشت اظهار داشت: اجرای طرح بوم‌گردی فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود در گیلان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با تاکید بر اینکه نباید به طرح بو‌م‌گردی به‌عنوان فرصتی برای تغییر کاربری نگاه شود اعلام کرد: طرح‌های بوم‌گردی در قالب بناهای مسکونی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه روستاهای گیلان دارای یک یا چند مکان مستعد برای اجرای طرح بوم‌گردی است تصریح کرد: نقشه‌های الگویی مناسب برای ارائه به افراد متقاضی احداث بناهای بو‌م‌گردی در نظر گرفته شده است تا بر اساس ضوابط در این حوزه فعالیت کنند.

اکبرزاده با اشاره به اینکه متقاضیان احداث بناهای بوم‌گردی می‌توانند بر اساس ضوابط موجود، خودشان نیز نقشه بناهای بو‌م‌گردی را طراحی کنند عنوان داشت: اجرای طرح بوم‌گردی حافظ منابع طبیعی، محیط‌زیست و اقتصاد روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان اجرای طرح بوم‌گردی را راهکاری مناسب برای دستیابی به توسعه پایدار دانست و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح بخش عمده‌ای از مشکلات اقتصادی روستایی حل می‌شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گیلان نیز در این جلسه با تاکید بر لزوم حفظ هویت روستا و عدم تغییر ساختار آن در اجرای طرح بوم‌گردی گفت: کمیته معماری روستایی در راستای حفظ بافت اصیل گیلان در این سازمان تشکیل شده است.

عبدالرضا قاسمیان لنگرودی ضمن ارائه تعریفی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی افزود: اقامتگاه‌های بوم‌گردی اماکنی هستند که ضمن تعامل با جامعه محلی و همگامی با محیطزیست روستایی سبب حضور گردشگر در روستاها می‌شوند و نقش موثری در بهبود معیشت مردم روستا دارند.

وی با بیان اینکه افراد از طریق احداث بنای جدید بوم‌گردی و یا استفاده از بناهای آماده می‌توانند در اجرای این طرح ورود کنند افزود: نقشه‌های الگویی منطبق بر معماری اصیل گیلانی برای ارائه به فعالان عرصه بوم‌گردی طراحی و آماده شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در این جلسه با بیان اینکه آمادگی‌های لازم جهت ایجاد زیرساخت‌های دیجیتال در حوزه بوم‌گردی وجود دارد اظهار داشت: در حال حاضر 10 استارت‌آپ فعال در حوزه گردشگری کار می‌کنند.

فرزاد توکلی با اعلام اینکه حمایت‌های لازم از استارت‌آپ‌های حوزه گردشگری در گیلان انجام می‌شود ابراز داشت: این استارت‌آپ  توان حمایت بالفعل از 50 مجموعه بوم‌گردی و حمایت بالقوه از 400 مجموعه بو‌م‌گردی را دارد.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان نیز در این نشست اظهار داشت: تسهیلاتی تا سقف 18 میلیون تومان و با نرخ سود 6 درصد در اختیار متقاضیان احداث واحد‌های بوم‌گردی در استان گیلان قرار می‌گیرد.

آرش فرزام صفت گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده با بانک‌ها، تسهیلات نوسازی تا سقف 18 میلیون تومان و با نرخ سود 6 درصد در اختیار متقاضیان احداث واحد‌های بوم‌گردی در استان گیلان قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تخصیص 1.5 میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی در راستای ایجاد اشتغال روستایی عنوان داشت: سهم استان گیلان از این اعتبارات 440 میلیارد تومان است که 10 درصد آن در بخش گردشگری هزینه می‌شود.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads