کد خبر: 154107 - تاریخ: سه‌شنبه، 14 نوامبر 2017 - 15:25

برای افزایش مهارت مجریان طرح‌های اشتغال انجام شد :

بهره‌ مندی 3 هزار مددجوی گیلانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گیلان فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه اشتغال مددجویان را طی شش‌ماهه نخست سال جاری تشریح کرد.

به گزارش خوبان، حبیب اله رضا دوست، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان بابیان اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت با شناسایی استعدادها، ارائه آموزش‌های لازم درزمینه ایجاد شغل موردعلاقه مددجویان با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به آن‌ها اجرا می‌شود، گفت: مددجویان قبل از دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی باید دوره‌های مهارتی درزمینه طرح موردنظر خود را بگذرانند تا بتوانند اشتغال پایدار ایجاد کنند.

وی افزود: برای افزایش مهارت‌های اشتغال‌زایی مددجویان، سه هزار و 794 نفر از مجریان طرح اشتغال‌زایی در گیلان طی شش‌ماهه نخست سال جاری از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای رایگان بهره‌مند شده‌اند.

رضا دوست با اشاره به اینکه بخش عمده توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت بر اساس ایجاد اشتغال برای آن‌ها انجام می‌شود، افزود: غالب طرح‌های اشتغال‌زایی مددجویان درزمینه های کشاورزی، دام‌پروری، شیلات، صنایع‌دستی، فعالیت‌های صنعتی و معدنی و خدمات است.

 وی بابیان اینکه در شش‌ماهه نخست سال جاری 800 طرح اشتغال‌زایی توسط مددجویان تحت حمایت کمیته امداد گیلان به اجرا درآمده است، ادامه داد: برای اجرای این طرح‌ها جمعاً 16 میلیارد و 986 میلیون و 900 هزار تومان هزینه شده که 5 میلیارد و 102 میلیون تومان از منابع کمیته امداد و مبلغ 11 میلیارد و 884 میلیون و 900 تومان هم از منابع بانکی بوده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد گیلان تعامل با کارفرمایان را یکی از روش‌های اشتغال‌زایی برای خانوارهای تحت حمایت برشمرد و گفت: در شش‌ماهه نخست سال جاری 103 نفر از مددجویان گیلانی به مراکز کاریابی معرفی و 22 نفر از آن‌ها مشغول به کارشده‌اند.

رضا دوست یادآور شد: سال گذشته 854 نفر از مددجویان گیلانی از آموزش‌های مهارت‌آموزی، هزار و 652 نفر آموزش پایدارسازی و توسعه، 193 نفر حرفه‌آموزی دانش آموزان دبیرستانی و 29 نفر هم در قالب کاریابی بهره‌مند شدند.

 انتهای پیام/1632664694


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads