کد خبر: 152375 - تاریخ: سه‌شنبه، 24 اکتبر 2017 - 09:49

مدیرکل کمیته امداد گیلان:

پرداخت بیش از 20 میلیارد تومان وام از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان گیلانی

مدیرکل کمیته امداد گیلان از پرداخت بیش از 20میلیارد تومان وام از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان گیلانی خبرداد.

به گزارش خوبان، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه هم‌اکنون 106 هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان هستند، گفت: توانمندسازی این خانوارها در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی با بهره‌گیری از مددکاران متخصص در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 82 هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد از خدمات معیشتی و درمانی بهره‌مند هستند، افزود: هزار نفر از این سالمندان زمین‌گیر هستند و  ماهیانه هزینه نگهداری این سالمندان به خانواده آن‌ها پرداخت می‌شود.

محمدی به افتتاح صندوق امداد ولایت باهدف ترویج سنت قرض‌الحسنه و کمک به هم نوعان نیازمند اشاره کرد و گفت: صندوق امداد ولایت با رویکرد جلب و جذب کمک‌های مردمی از طریق سپرده‌گذاری خیران برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و سایر اقشار نیازمندان تأسیس‌شده است.

وی پرداخت بیش از 20 میلیارد تومان وام از طریق صندوق امداد ولایت طی سال گذشته را از اقدامات ارزشمند با مشارکت نیکوکاران عنوان کرد و گفت: تاکنون 5 میلیارد تومان توسط خیران در این صندوق سپرده‌گذاری شده است که در قالب پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه یک تا پنج میلیون تومانی برای حل برخی مشکلات اساسی نیازمندان اقدام می‌شود.

محمدی یکی از راه‌های اثرگذار برای کاهش فقر در جامعه را توانمندسازی خانوارها با ایجاد شغل برای آن‌ها دانست و افزود: کمیته امداد با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال به مددجویان آن‌ها را در مسیر توانمندسازی قرار می‌دهد و در این مسیر نیازمند همکاری و کمک بیش‌ازپیش سازمان‌ها و نهادها هستیم.

مدیرکل کمیته امداد گیلان خواستار همکاری و تعامل بیش‌ازپیش امامان جمعه و جماعات برای خدمت‌رسانی به محرومان شد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان و همچنین تقویت و افزایش مشارکت خیران برای کمک به محرومان باید موردتوجه جدی همگان باشد.

انتهای پیا/998


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads