کد خبر: 152093 - تاریخ: شنبه، 21 اکتبر 2017 - 08:10

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی:

توسعه صادرات نیازمند پیوست فرهنگی و افزایش کیفیت تولید است

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه فقدان بازار هدف در صادرات، اشتغال را دچار چالش می‌کند، گفت: توسعه صادرات نیازمند پیوست فرهنگی و افزایش کیفیت تولید محصولات ایرانی است.

به گزارش خوبان، ذبیح نیکفر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لاهیجان، بابیان اینکه در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال باید به دنبال صنایع و تولید محصولات کشاورزی‌ای باشیم که قابلیت صادرات داشته باشد، اظهار کرد: باید بازار هدف مناسب که در اطراف ایران یعنی کشورهای همسایه وجود دارد بهره‌مند شویم.

وی بابیان اینکه ایران باید از ظرفیت بازارهای هدف در کشورهای همسایه با صادرات محصولات تولیدی فعال‌تر عملی کند، افزود: امروزه یکی از مشکلات و آسیب‌هایی که در حوزه اشتغال وجود دارد نداشتن بازار هدف است که اشتغال را دچار چالش‌هایی می‌کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه وزارت امور خارجه و صنعت معدن و تجارت باید برنامه‌ریزی برای توسعه صادرات محصولات ایرانی داشته باشند، گفت: دولت باید بازار هدف محصولات تولیدشده در داخل کشور را فراهم کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص توسعه صادرات خاطرنشان کرد: به فرموده رهبر معظم انقلاب برای توسعه صادرات باید پیوست فرهنگی داشته باشیم.

نیکفر بابیان اینکه رسانه‌ها مکلف بر فرهنگ‌سازی در حوزه توسعه صادرات را دارند، افزود: همه‌ی افرادی که در حوزه فرهنگ و ارتباطات فعال هستند باید کمک کنند تا ایجاد پیوست فرهنگی برای تولیدات داخلی رقم بخورد تا محصولات تولیدشده ایرانی در جهان طالب داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزایش کیفی محصولات تولیدشده در ایران را از پیش‌نیازهای توسعه صادرات برشمرد و تصریح کرد: تولیدکنندگان داخلی باید به کیفیت محصولات تولیدشده توجه کافی داشته باشند چون حیثیت نظام جمهوری اسلامی به کالاهایی است که صادر می‌کند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در خانه ملت با تاکید بر اینکه صادرات محصولات ایرانی می‌تواند زمینه انتقال پیشرفت را به دنبال داشته باشد، بیان کرد: برای توسعه صادرات نیاز است تا زنجیره هماهنگی‌ها در حوزه ارتباطات، تولید، اشتغال و کیفیت کالا دخیل باشند تا بهبود اشتغال و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشیم.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads