کد خبر: 151607 - تاریخ: شنبه، 14 اکتبر 2017 - 12:18

استاندار گیلان مطرح کرد:

برای ایجاد تحول بزرگ در کشورهای اسلامی نیازمند تحقیق و پژوهش در حوزه علوم و فنون هستیم

استاندار گیلان گفت: برای شروع و ایجاد تحول بزرگ در کشورهای اسلامی نیازمند تحقیق و پژوهش در حوزه علوم و فنون برای شناخت ظرفیت ها و فرصت های ملی هستیم.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری امروز در پنجمین اجلاس بین المللی و کارگاه آموزشی بین المللی شبکه پارک های علم و فناوری کشورهای اسلامی در رشت با بیان اینکه کشور های اسلامی از جهات مختلفی با یکدیگر شباهت دارند، اظهار کرد: کشورهای اسلامی از ذخایر و منابع طبیعی بر خوردار هستند که در در شکل گیری ماهیت آنها باعث تفاوت و تمایز آنها نسبت به سایر کشور ها شده است.

وی با اشاره به اینکه کشور های اسلامی نتوانسته آن از مواهب الهی استفاده کنند، افزود: کشور های اسلامی باید با فناوری و علم روز شرایطی را فراهم کنند تا دستیابی به علوم و فنون به راحتی قابل استفاده باشد تا شکوفایی آنها را رقم بزند.

استاندار گیلان با اشاره به تنوع ذخایر کشورهای اسلامی در حوزه نفت، گاز و سایر ذخائر گفت: برگزاری نشست ها و اجلاس های بین المللی می تواند زمینه ای را فراهم کند تا استفاده علمی و بهینه از ذخایر کشور های اسلامی را در بر داشته باشد.

سالاری با بیان اینکه کشور های توسعه نیافته از ذخایر عظیم برخوردار نیستند، خاطرنشان کرد: ما در مسیر علم و ثروت نیازمند هم نشینی ها و اجلاس بین المللی هستیم چون ملت ایران از فناوری و علوم بنیادی برجسته ای برخوردار هستند.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه در گام اول نیاز است تا ظرفیت سنجی در حوزه علوم و ظرفیت های کشور انجام شود، بیان کرد: برای شروع و ایجاد تحول بزرگ در کشور های اسلامی نیازمند تحقیق و پژوهش در حوزه علوم و فنون برای شناخت ظرفیت ها و فرصت های ملی هستیم.

استاندار گیلان گفت: زمانی که ملت و نخبگان جامعه به سوی علوم روز و فناوری های پیشرفته بین المللی دست پیدا کنند یقینا به سمت نوآوری و خلاقیت حرکت خواهیم کرد.

سالاری با بیان اینکه باید در حوزه رقابتی فعالیت های خود را آغاز کنیم، افزود: با بستر سازی صحیح در حوزه علوم و فنون می توان در بازار جهانی به صورت رقابتی حضور داشت و موفق شد.

وی با بیان اینکه گیلان در موارد عظیمی دارای ظرفیت های عظیم و برجسته است، تصریح کرد: استان گیلان با داشتن مواهب طبیعی و سواحل و جنگل های عظیم ظرفیت های بی شماری در حوزه گردشگری دارد که با بهره گیری از دانش و تجربه کشور های اسلامی بتوانیم ظرفیت های نهفته گیلان را ارتقا دهیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه نیروی دانش بنیان باید ظرفیت خود را در اختیار رشد و تعالی جامعه به ویژه استان گیلان بسپارند، افزود: باید از منظر کمی و کیفی به شرکت های دانش بنیان نگریست و ظرفیت های این حوزه را از منظری که نخبگان علم و فن به آن می نگرند رشد و نمو بخشید.

وی با تاکید بر اینکه به علم و فناوری احترام می گذارم، گفت: از اینکه از کشور های اسلامی در جمع علمی گیلان شرکت کردید تشکر می کنم و امیدوارم در این رسالت خود موفق شوید

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads