کد خبر: 149779 - تاریخ: پنج‌شنبه، 21 سپتامبر 2017 - 21:59

در اربعین "شهید حسین‌پور" در لنگرود مطرح شد

سرلشکر سلیمانی: “دیپلماسی” در برخی موارد جواب نمی‌دهد/ “جشن نابودی داعش” تا ۲ ماه دیگر

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرد: وقتی شهید حججی به شهادت رسید پیامی صادر کردم و در آن تاکید کردم تا ۳ ماه دیگر ریشه داعش را می‌خشکانیم، الان هم می‌گویم نابودی داعش نزدیک است.

به گزارش خوبان، سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در مراسم اربعین فرمانده جبهه مقاومت شهید “مرتضی حسین‌پور” در گلزار شهدای شلمان لنگرود ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران برگزاری این مراسم باشکوه اظهار داشت: از همه مردم این شهر و شهرستان‌های اطراف‌، از خواهران و برادران‌، مهمانان گرانقدر‌، علما و روحانیون و خانواده‌های شهدا و همه کسانی که در ایجاد این جلسه مهم و با ارزش نقش داشته و برنامه‌های بسیار خوب‌، پرمحتوا و ارزشمند اجرا کردند و همچنین از مجری توانمند و میهمانانی که از عراق و سوریه حضور یافتند، ‌تشکر می‌کنم.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، با بیان اینکه ما همه شیعیان امام حسین(ع) هستیم و در زیر قطرات اشک‌های مادران‌مان پرورش یافته‌ایم، خاطرنشان کرد‌: ماه محرم؛ ماه خون و شهادت‌، نماد غیرت‌، عظمت و جوانمردی‌، ایثار است. امام حسین(ع) درس ایثار و شهادت و کرامت به همه آزادگان عالم داده است.

وی با اشاره به چند نکته از شخصیت‌های بزرگ بودایی‌، مسیحی و سنی پیرامون امام حسین (ع) افزود‌: امام حسین(ع) فقط متعلق به شیعه نیست، وقتی در کتابی نظرات این شخصیت‌ها را جستجو می‌کردم مثل یک مقتل و روضه برای ما بود. یکی از گویندگان این بیانات محمدعلی جناح قائد اعظم پاکستان است که گفته ما شیعه پاکستان هستیم ما در دامن مادران و در مکتب شیعه پرورش یافته‌ایم.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به بیانات یک استاد ادبیات مسیحی در جمع مسیحیان گفت: براساس فرموده این استاد، مسیحیت بدون امام حسین (ع) کامل نمی‌شود، هر آئینی، چه آسمانی و چه غیرآسمانی اگر شخصیتی چون امام حسین (ع) نداشته باشد دینی زمینی است و از بهشت بی‌بهره خواهد بود. حق چنان در من مسیحی جوشید که از شدت محبتش من را شیعه علی خواندند،‌ ای زمین و آسمان، شهادت بدهید که من علی را دوست دارم، منِ مسیحی را، امام حسین (ع) به گریه انداخت و قطرات اشک از افق چشمانم تابید و درخشید، این خیلی دردناک است، هرگز حال آن‌که از دور به آتش می‌نگرد، با حال آن‌که روی هیزم می‌سوزد، یکسان نیست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهدا همگان ارزشمند و دارای جایگاه والایی هستند و البته ارزش‌های آنها متفاوت است، بیان کرد: هنگامی که شهید مطهری به شهادت رسیدند، امام(ره) گفت که ثمره جان من از دنیا رفت یا در زمان شهادت شهید دکتر بهشتی، ایشان را تشبیه به یک ملت کردند. شهدا اثرات متفاوتی روی جامعه دارند.

سرلشکر سلیمانی با بیان اینکه شهید مرتضی حسین‌پور یکی از مجاهدانی بود که مهر و علاقه‌اش در کشورهای سوریه، عراق و لبنان ریشه دوانده بود و این به‌دلیل تأثیرات ایشان در این کشورها بود، تصریح کرد: ‌این شهید بزرگوار سن کمی داشت اما تاثیرات فراوانی برجای گذاشت و حماسه‌آفرینی کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید حسین‌پور به‌حرمت حضرت معصومه(س) فامیلی جهادی خود را “قمی” نهادند و نام حسین را به‌جهت راه امام حسین(ع) انتخاب کردند، عنوان داشت: انسان‌ها در بحران‌ها شخصیت خود را نشان می‌دهند و هر‌چقدر این بحران‌ها سخت‌تر باشد، نشان از قدرت احاطه انسان بر بحران‌ها دارد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با برشمردن ‌ویژگی‌های بارز شهید حسین‌پور، از “قدرت” و “شجاعت در سختی‌ها” و “مدیریت بحران‌ها” به‌عنوان ویژگی بازر این شهید بزرگوار یاد کرد و ادامه داد: ‌شهید حسین‌پور هرچه بحران سخت‌تر می‌شد، تسلطش بر آن بحران بیشتر می‌شد و هجمه و فشار دشمن هیچ تاثیری بر ‌وی نگذاشت. شهید حسین‌پور در شب شهادتش چهار بار مجروح شد، این شهید با مدیریتش جان 100 نفر را نجات داد، این تابلوی زیبای معرفی جوان ایرانی است که باید الگو و مایه افتخار همه باشد.

وی افزود: امروز پدرخانم شهیدمرتضی حسین‌پور شلمانی به من التماس می‌کرد که من به عنوان مدافع حرم پذیرفته شوم و عجیب‌تر اینکه دخترش هم همسر و مادر بچه شهید است به من التماس می‌کرد که پدرم را به عنوان مدافع حرم بپذیرید.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به اینکه “شهید حججی” در زیر تیغ چاقو، مقاومت بسیار خوبی از خود نشان داد و این عملکرد برای همگان افتخار است، بیان کرد: ‌شهید حججی ‌توانست در میدان جنگ و در زیر تیغ چاقو خم به ابرو نیاورد و تابلوی زیبایی را از جوان متدین شیعی، ولایی و ایرانی را معرفی کند. همه کسانی که در صحنه سوریه حضور دارند، همانند جنگ تحمیلی این جوانان “داوطلبانه و ملتمسانه” حضور پیدا کردند.

وی با بیان اینکه امروز کسانی که از عراق، افغانستان و پاکستان به‌عنوان مدافع حرم به سوریه آمدند، همه بدون استثنا داوطلبانه حضور یافته‌اند، اظهار داشت: شهدا افراد زیرک و باهوشی هستند و دلیل آن پیروزی آن‌ها در دنیا و آخرت است. ذکاوت در این نیست که من چگونه ثروت‌اندوزی کنم، در این نیست که در رقابت با کسی چگونه مکانی را تصرف کنم، ذکاوت این است که من چطور بین دنیا و آخرت ابدی بتوانم، برنده آخرت ابدی شوم، این است که بین دو مرگ اختیاری و اجباری، انسان بتواند داوطلبانه مرگ اختیاری را انتخاب کند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین جاذبه، جاذبه شهادت است یعنی حیات ابدی، یعنی همین که امام(ره) فرمودند که ما نسبت به درک مقام شهدا عاجزیم، بیان داشت: کم ندیدم کسانی که در دوران دفاع مقدس در شناسنامه‌های خود دست می‌بردند تا سن‌‌شان از 13 و 15 بیشتر شود و در جبهه‌ها حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به نقش عامل انسانی و عواطف در ایثار و فداکاری برای حمایت از مظلومان گفت: عامل انسانی عامل کوچکی نیست، شما امروز در صفحه‌های تلویزیون حادثه‌های میانمار را می‌بینید، چه حالی دارید؟ مثل کسی که داخل یک تابه روی آتش گذاشته شده است. صدها نفر از ما سئوال می‌پرسند که چرا کاری نمی‌کنید؟ این عاطفه و وجدان انسانی است، وقتی می‌بینید که یک شهر با یک میلیون یا یک و نیم میلیون جمعیت در محاصره قرار می‌گیرد هر انسان با وجدانی نمی‌تواند تحمل کند، حرکت می‌کند، اگر کسی فریاد مظلومی را بشنود و به کمک او نیاید، مسلمان نیست.

سرلشکر سلیمانی اشاره به عواملی که سبب کشش جوانان ایرانی به عرصه دفاع از حرم شده است، اضافه کرد: “شهادت‌طلبی” نخستین و مهم‌ترین عامل کشش جوانان به جبهه مقاومت و دفاع از حریم اهل بیت(ع) است.‌

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیگر عامل اشتیاق جوانان در سوریه و عراق را “وجدان و انسانیت” عنوان کرد و گفت:‌ جوانان بصیر، مومن و انقلابی ایران اسلامی وقتی می‌بینند که مردم مظلوم در شهرهای سوریه و عراق در محاصره انسان‌های گرگ‌سیرت هستند، ایثار و از خود‌گذشتگی نشان می‌دهند.

وی با تاکید براینکه جوانان ایرانی با ذکاوت ‌‌تهدید داعش‌ برای ایران اسلامی را درک کردند، اظهار داشت: ‌امروز جوانان، فرهنگ ایثار و شهادت را با قلب و جان خود درک کرده‌اند و شهدای مدافع حرم این فرهنگ را اشاعه و ترویج دادند. ‌

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در برخی موارد دیپلماسی جواب نمی‌دهد،‌ بیان داشت: چرا در بُعد حکومتی تصمیم گرفتیم در سوریه و عراق وارد شویم، بایستیم و کمک کنیم. چند مسئله مهم است و وجود دارد که این‌ها حلش از راه دیپلماسی غیر‌ممکن است یعنی میخ دیپلماسی با هر چکشی به این سنگ سخت این موضوع فرو نمی‌رود.

وی ادامه داد: برخی نادانسته سخن‌پراکنی می‌کنند، اگر برخی کارها با دیپلماسی قابل حل بود، امام علی(ع) و امام حسین(ع) از همه بهتر اهل دیپلماسی بودند، چرا این 2 در بعضی جاها دست به شمشیر بردند؟ چرا امام حسین (ع) با خون خود و فرزندانش، از اسلام دفاع کرد؟ چون آن منطق، منطق دیپلماسی نبود. در مورد تروریست‌های منطقه راهی جز مقابله نیست، وقتی که منطق طرف مقابل این است که شما از نظر دینی واجب‌القتل هستید و کشتن تو به هر تعداد بهشت را بر او واجب می‌کند آیا امکانی برای این دیپلماسی وجود دارد؟

سرلشکر سلیمانی اضافه کرد: این‌ها کسانی هستند که در انتحاری عمل‌کردن علیه مسجد و یا رستوران ناصریه هیچ ترسی به خود راه نمی‌دهند. آیا کسانی که در این رستوران به خاک و خون کشیده شدند در میدان جنگ بودند؟ لباس رزم پوشیده بودند؟ این‌‌ها زن و کودکان و مردم عادی بودند که در جایی دور با 500 کیلومتر فاصله از صحنه نبرد، غذا می‌خوردند اما حدود 100 نفرشان به خاک و خون کشیده شدند.

سرلشکر سلیمانی در ادامه سخنانش با بیان اینکه باید بر دلیل دادن حکم جهاد توسط آیت‌الله سیستانی تفکر کرد، عنوان کرد: چرا آیت‌الله سیستانی مرجع و عالم بزرگ شیعه حکم بلند بالای جهاد را صادر کرد، چرا که راهی جز این نبود. چرا ولی‌فقیه و امامِ امروز جامعه ما، اصرار به ایستادگی برای خشکاندن ریشه این خبیثه‌ی خطرناک دارد؟ آن‌ها هدفشان این است که همه را از سر راه بردارند و به ما برسند، آن خبیثی که اعلام حکومت عراق و شام کرد، پل اولش برای رسیدن به ایران اسلامی بود.

وی گفت: داعش، عراق و شام را پلی برای رسیدن به ایران می‌داند، آیا ما می‌توانستیم بنشینیم ببینیم عراق و سوریه کی سقوط می‌کند و به ما برسند؟ بعد از ورود به مرزها، آن‌ها قصد کشتار داشتند و هیچ انسان متفکری چنین چیزی را قبول نمی‌کند که هیچ عکس‌العملی نشان ندهد و باید این حرکت در نطفه خشکانده می‌َشد.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید براینکه هدف دشمن و داعش تصرف کشور ایران است، افزود: صدام 20 هزار کیلومتر از خاک ما را اشغال کرد و راهی جز مقاومت در برابر این افراد با اهدای جان وجود نداشت و یکی از دلایل اهدای 200 هزار شهید در جنگ تحمیلی، همین مورد بود. ملت فلسطین نیز نمی‌تواند بدون جنگ و جهاد، فلسطین را پس بگیرد و باید در این راه فداکاری کرد.

وی با طرح این سئوال که چرا بیداری اسلامی نتوانست تبدیل به انقلاب شود؟ افزود: توده‌های مردم از رهبرهای آن‌ها بسیار جلوتر بودند و یکی از دلایل شکست اخوان‌المسلمین همین مورد بود در حالی که یکی از عوامل موفقیت ما در 40 سال اخیر رهبری روشنگرانه مقام معظم رهبری است.

سرلشکر سلیمانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه نخبه‌ها، هنرمندان، مسئولان کشوری و همگان باید بدانند که اگر فرهنگ ایثار و جانبازی مورد تقدیر قرار نگیرد، جامعه لطمه می‌خورد، اظهار داشت: اگر فرهنگ ایثار و شهادت مورد تقدیر و تقدیس قرار نگیرد ما در ابعاد مختلف ضرر می‌کنیم. انسان باید در یکی از جهات دینی، انسانی و ملی، غیرت داشته باشد.

وی با تاکید براینکه باید بذر ایثار و فداکاری در همه سطح جامعه کاشته و نهادینه شود، ادامه داد: هر ادعایی از ملیت و فرهنگ داریم باید ببینیم چه جوانانی را در دانشگاه‌های خودمان تربیت می‌کنیم. اگر جامعه فردای ما فاقد جوانان باغیرت شد این جامعه با هر طمعی از بین خواهد رفت. این وظیفه ملی ماست که فرهنگ ایثار و شهادت را تبلیغ کنیم. مگر می‌شود کسی شهید را دوست نداشته باشد؟ باید بذر ایثار را در همه جا و در جاهایی که هزاران نفر جوانان ما در آن‌ها تربیت می‌شود، کاشت.

سرلشکر سلیمانی با اشاره به تأکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه فرهنگ دفاع مقدس اضافه کرد: چرا مقام معظم رهبری اینقدر بر گسترش فرهنگ دفاع مقدس توجه دارند و بیشترین کتاب‌هایی که مطالعه می‌کند مربوط به دفاع مقدس است؟ چون به همه بفهمانند که فرهنگ دفاع مقدس عامل نجات همه ماست بنابراین در این زمینه باید همگان تلاش کنند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با طرح این سئوال که چرا دشمنان جرأت تجاوز به خاک ما را ندارند؟، خاطرنشان کرد: دلیلش تجربه موفقی است که ملت ما در دوران دفاع مقدس و امروز در عراق و سوریه از خود نشان می‌‌دهد. دشمنان تلاش کردند این جنگ را جنگ شیعه و سنی جلوه دهند ولی امروز بیش از هر زمان در تاریخ، محبت بین شیعه و سنی وجود دارد.

سرلشکر سلیمانی در بخش پایانی سخنانش تاکید کرد: وقتی شهید حججی به شهادت رسید پیامی صادر و در آن تاکید کردم تا 3 ماه دیگر ریشه داعش را می‌خشکانیم، الان هم می‌گویم نابودی داعش نزدیک است و تا 2 ماه دیگر نابودی این شجره خبیثه را جشن می‌گیریم و ایران، روسیه، سوریه و عراق باید این جشن را برپا کنند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads