کد خبر: 147150 - تاریخ: پنج‌شنبه، 24 آگوست 2017 - 08:31

استاندار گیلان:

شعارهای دولت دوازدهم را کامل‌تر از دولت یازدهم دیدم/بهره‌برداری از 8000 پروژه عمرانی در 4 سال گذشته

استاندار گیلان شعارهای دولت دوازدهم را کامل‌تر از دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: امیدوار هستیم که با تحقق این شعارها مشکلات کشور به حداقل برسد.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی در نشست خبرنگاران به مناسبت هفته دولت در سالن اجتماعات استانداری گیلان اظهار کرد: تلاش خبرنگاران، منعکس‌کننده خواسته‌های مردم است.

وی بابیان اینکه توانست در دوره چهارساله از در دولت تدبیر بهره لازم را ببرد بیان کرد: فرزندان مردم گیلان توانستند با توجه به مسائل اعتباری و منابع مالی عملکرد قابل توجیه ای را از خود به‌جای بگذارند

استاندار گیلان با اشاره به‌روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) که به‌روز ازدواج معروف است تصریح کرد: گیلان نیازمند به فعالیت بیشتر برای فراهم کردن شرایط ازدواج برای جوانان هست تا آنان ترغیب به ازدواج شوند.

نجفی با اذعان به اینکه استان گیلان، استانی پیر محسوب می‌شود، گفت: ظرفیت و تخصص جوانان غیرقابل‌چشم‌پوشی است لذا همه باید با کمک یکدیگر شرایط را برای فعالیت این عزیزان فراهم کنیم.

وی با اشاره به ایام منتهی به دولت دوازدهم که غالباً کارها به حالت تعلیق قرار می‌گیرد تأکید کرد: تعهد من نسبت به استان باعث شد که در همین ایام سد شفا رود را به سرانجام برسانیم.

مقام عالی دولت در استان گیلان بابیان اینکه سومین استان از نظر تعداد پروژه‌ها هستیم گفت: با روند جدید مدیران بانک‌ها، فرصت‌ها احیا شد و می‌توان شاهد ظرفیت و فرصت بیشتری در استان باشیم.

نجفی شعارهای دولت دوازدهم را کامل‌تر از دولت یازدهم عنوان کرد و افزود: امیدوار هستیم که با تحقق این شعارها مشکلات کشور به حداقل برسد.

وی به مراسم تحلیف شورای شهر و روستاها و انتخاب شهردار اشاره کرد و بیان کرد: امیدواریم انتخاب شهردارانی مجرب، پاک دست و امین ظرفیت انجام کارهای تأثیرگذار را در استان افزایش داده و ظرفیت انتخاب بانوان شهردار را در استان فراهم نماید.

 وی بابیان اینکه چهار دهیار زن با عملکرد مثبت در استان به فعالیت پرداختند افزود: در حدود چهار سال پیش هشت هزار و 40 پروژه عمرانی در قالب صنعت، کشاورزی، گردشگری شرکت‌های دانش‌بنیان، خدماتی، تجاری و بندری به بهره‌برداری رسیده است.

 استاندار گیلان شعار دولت دوازدهم را در کنار دیگر شعارها تولید اشتغال عنوان کرد و افزود: همه تلاش استانداری گیلان طی این چهار سال این بوده که فرصت اشتغال بیشتری را فراهم کرده است البته این به معنی حل کامل این موضوع نیست اما تلاش‌های انجام‌گرفته آمار قابل دفاعی را نشان می‌دهد.

 وی بابیان اینکه ما جزء پنج استان بیکار کشور با نرخ 15.6 درصد بودیم گفت: طی چهار سال برنامه‌ریزی مخصوصاً در رفع موانع تولید کشاورزی، صنعت و دانش‌بنیان توانستیم این نرخ را تا سال ۹۵ به ۱۱.۳ درصد تقلیل دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به حضور 83 درصدی مردم پای صندوق‌های رأی و انتخاب دولت دوازدهم تأکید کرد: این اعتماد دوباره مردم به دولت مسئولیت ما را چند برابر کرده است لذا باید همه توان خود را برای رفع نیاز مردم به کار ببریم.

 نجفی با اینکه سرمایه داخلی ۱۵۰۰ میلیارد تومان به ۵۰ هزار میلیارد تومان رسید گفت: بهره‌گیری از پتانسیل بخش خصوصی نتایج چشمگیری را در وجوهات مختلف استان به ثبت خواهد رساند.

 وی بابیان اینکه منطقه آزاد انزلی جزء مناطق فراموش‌شده کشور بود گفت: بندر کاسپین یکی از بندرها قوی دریای خزر به شمار می‌آید که اگر محقق نمی‌شد جزء پایین‌ترین ظرفیت بندرها حاشیه دریای خزر قرار می‌گرفت.

 مقام عالی استان گیلان شرکت دانش‌بنیان را فرصتی برای گیلان عنوان کرد و افزود: باید با حمایت و تلاش در این حوزه از نیروهای انسانی با پتانسیل بالا بهره‌مند شویم.

 نجفی با اذعان به یکی از موفقیت‌های کشور در حوزه بیمه سلامت و پزشک خانواده اشاره کرد و گفت: بیمه‌های تأمین اجتماعی از ظرفیت‌های بیمه سلامت است که امیدواریم در طرح تحول سلامت نواقص موجود برطرف شود.

 مقام عالی استان گیلان با اشاره به فعالیت کشاورزی در استان گیلان تصریح کرد: با توجه به وجود برف‌های سنگین و خشک‌سالی‌های موجود، جزء استان‌های هستیم که هرسال در حوزه برنج، چای و باغات و جالیز باوجود مشکلات و کمبود آب ثمرات چشمگیری در کشور داشتیم.

نجفی به مسئله راه‌آهن استان گیلان اشاره و بیان کرد: تمام موانع راه‌آهن انجام‌شده جزء یک پل ورقی که به خاطر عدم رسیدن بودجه به پیمانکار آن را به تعویق انداخته و ان‌شاءالله این پل ورقی با تأمین بودجه و سفارش به سازنده آماده تحویل است که به‌محض تحویل آن راه‌آهن را به بهره‌برداری خواهیم رساند.

 وی بابیان اینکه راه روستایی استان در سال ،۹۲ 39.5 درصد بوده گفت: مفتخریم که امروز این راه روستایی را به 51.32 رساندیم.

 نجفی با تأکید بر اینکه در حوزه گازرسانی درگذشته جزء استان‌های میانگین بودیم خاطرنشان کرد: امروز با توجه به تعامل استانی، بهره‌مندی از گاز طبیعی را از 62 درصد به ۹۶ درصد رساندیم.

وی تعداد واحدهای مسکن مهر را 65 هزار باب عنوان کرد و گفت: ۴۰ هزار خانه در همین دولت تحویل صاحبان آن‌ها شده است.

 استاندار گیلان گفت: ما درگذشته فقط به یک هتل بزرگ گیلان تکیه می‌کردیم اما الآن شاهد توجهات خوبی در ظرفیت هتل‌های چند ستاره در استان هستیم.

نجفی بابیان اینکه از فرصت اهل تسنن و مدیریت بانوان در حوزه مدیریت بهره‌مند شدیم گفت: با انتخاب اولین بخشدار اهل تسنن در گیلان بعد از انقلاب در این دولت به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads