کد خبر: 147045 - تاریخ: چهارشنبه، 23 آگوست 2017 - 10:20

قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور:

اجرای طرح استراحت جنگل با 300 میلیارد تومان امکان‌پذیر است

قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در جریان سفر یک‌روزه خود به شهرستان آستارا اعمال قانون استراحت را به نفع درختان و جنگل‌های طبیعی دانست و گفت: برای اجرای طرح استراحت جنگل حداقل به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

به گزارش خوبان، ناصر مقدسی  در جریان سفر یک‌روزه خود به  شهرستان آستارا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به‌موجب ماده 38 قانون برنامه ششم، مسأله توقف بهره‌برداری صنعتی و تجاری از جنگل‌های شمال به عنوان یک قانون به تصویب رسیده است.

وی با بیان اینکه سازمان جنگل‌ها به عنوان یک دستگاه اجرایی مسئول در این کار قدم برداشته است، تصریح کرد: برای صیانت از جنگل‌های باستانی شمال کشور تلاش‌های زیادی صورت گرفته و به تبع برای تقویت حفاظت از این جنگل‌ها و کنترل فعالیت‌های ناسازگار به همکاری تمام دستگاه‌ها نیازمند هستیم.

قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعتبار پیش‌بینی شده سال 96 سازمان را 80 میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: با این مقدار اعتبار نمی‌توان تمام سطح را مدیریت و تحت پوشش قرار داد به همین منظور برای اجرای طرح استراحت جنگل حداقل به 300 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

مقدسی با بیان اینکه در تلاش هستیم طرح استراحت جنگل به جای سه سال پیش‌بینی شده در قانون در یک سال آن‌هم در سال 96 اجرا شود و استان گیلان در این اقدام پیش‌گام هست، گفت: امیدواریم با تأمین منابع اعتباری لازم بتوانیم از این لکه کوچک باقی‌مانده از جنگل‌های باستانی شمال به خوبی صیانت کنیم.

این مسئول دارایی جنگل‌های شمال را به لحاظ حجم چوب بالغ‌بر 400 هزار میلیارد تومان دانست و بیان کرد: نقش جنگل‌های شمال در بحث اکوتوریست منطقه و تأمین آب دامنه جنوبی و شمال البرز با بیش از 25 تا 30 درصد نفوس جمعیت بسیار حائز اهمیت است.

وی بهره‌برداری از جنگل‌ها را یک روند کاهشی و اعمال قانون استراحت را به نفع درختان و جنگل‌های طبیعی دانست و گفت: از سال 93 به موجب قانون از درختان شکسته و افتاده بهره‌برداری شده و در آخرین سال عملکرد ما چیزی حدود 450 هزار مترمکعب بود.

قائم‌مقام سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور مقتضی طبیعت جنگل‌های طبیعی را کارکردهای اکولوژیک دانست و افزود: بهره‌برداری باید روی زراعت چوب و جنگل‌های دست‌کاشت مدیریت شده معطوف شود و امیدوار هستیم طی برنامه ششم چیزی حدود 100 هزار هکتار زراعت چوب را توسعه بدهیم.

انتهای پیام /


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads