کد خبر: 146846 - تاریخ: دوشنبه، 21 آگوست 2017 - 09:14

رئیس بهزیستی خمام در گفت‌وگو با خوبان خبر:

طرح ‎ CBRدر مناطق روستایی با هدف شناسایی افراد معلول جهت ارایه خدمات اجرا می شود

رئیس بهزیستی خمام گفت: طرح ‎ CBRدر مناطق روستایی با هدف شناسایی افراد معلول جهت ارایه خدمات اجرا می شود.

فاطمه نیک خواه رئیس بهزیستی خمام در گفتگو با خوبان خبر با بیان اینکه اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه CBR از طریق تسهیل گران با موضوع رویکرد چند بخشی در روستاها انجام می شود، اظهار کرد: شناسایی معلولان و خدمت به آنان در مناطق روستایی انجام می شود.

رئیس بهزیستی خمام به اهداف car در روستاها اشاره کرد و گفت: یکی از اهداف آموزش داخل خانواده که در این راستا کتابچه هایی اموزشی در اختیار جامعه هدف قرار میگیرد .

وی افزود : آموزش خارج از خانواده که جهت بالا بردن ارتقا کیفی توانخواهان ارجاع به آموزش به سطح های بالاتر می گردد،که در این راستا جهت سهولت کار توانخواهان برخی از این آموزش ها در خود مجتمع یاوران شمال طی برگزاری کلاس هایی انجام گرفته است.

نیک خواه فراهم نمودن ایجاد اشتغال پایدار برای معلولان را از مهم ترین اهداف این طرح برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه اشتغال موردهای بسیاری در زمینه پرورش دام, مرغ داری, که همگی به صورت سنتی بوده این اداره فراهم نموده است.

رئیس بهزیستی خمام  تصربج کرد: وسایل کمک توابخشی که شامل ویلچر, واکر, تشک مواج, تخت بیمارستانی, پوشک و غیره بوده و لازم به ذکر است مجتمع یاوران شمال علاوه بر اعتبارات سازمان بهزیستی از کمک خیرین نیز جهت تهیه این وسایل استفاده  کرده است است .

فاطمه نیک خواه خمام گفت: در این  راستای  شش خدمت تاکنون مجتمع یاوران شمال خدمات زیادی رو با کمک سازمان بهزیستی و همچنین با کمک خیرین ارائه نموده است و توانسته ارتباط خوبی با بخشداری خمام, مراکز بهداشت و دهیاران روستاهای منطقه خمام برقرار کند.

این مسئول در پایان گفت: خیرین نیز کمک های شایانی طی بازدید به همراه مدیر مسول مجتمع از منازل توانخواهان داشته اند و وسایل کمک توانبخشی و حتی وسایل معیشتی نظیر یخچال ,تلویزیون, قالی در اختیار توانخواهان قرار داده است.

 

انتهای پیام/55

 

 


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads