کد خبر: 145830 - تاریخ: سه‌شنبه، 8 آگوست 2017 - 08:51

گفتگوی صمیمی با خبرنگار صدا وسیما :

خبرنگاران در لحظه تصمیم میگیرند و با عشق به سمت هدف میروند/ خبرنگار هیچ وقت از رسالت خویش غافل نمی شود

خبرنگاران در لحظه تصمیم می گیرند و با عشق به سمت هدف می روند تا بتواند بهترین خبر را خلق نمایند و اثر بخشی در ذهن مخاطبان داشته باشند، اگر خبرنگار از اهمیت کوتاهی کند در رقابت شکست می خورد.

به گزارش خوبان؛ آیین های مناسبتی، فرصتی نیکو هستند برای یادآوری یک رخداد. روز خبرنگار ( ۱۷ مرداد ماه) یکی از همین یادآوری های دلپسند است. روزی ویژه برای نکوداشت تلاشگران عرصه ی رسانه. خدمتگزارانی که بی هیچ منت و ادعایی در هر شرایطی برای آگاهی رسانی و بالا بردن دانش افکار عمومی می کوشند. روزنامه نگاران یا اصحاب رسانه در سراسر جهان همواره برآنند که با زدودن ناراستی ها و رهایی از کاستی ها، جامعه به سمت روشنی های خورشید آگاهی در سرزمین عدالت و برابری و صلح و آرامش رخ بنماید. به همین بهانه با « حمید عابدی» خبرنگار صداو سیمای گیلان هم کلام شدیم . با ما همراه باشید:

*خوبان خبر : لطفا در ابتدا معرفی مختصری از خود داشته باشید و بفرمایید کار خبرنگاری را از چه زمانی و کجا شروع کردید؟

حمیدر ضا عابدی هستم، متولد خشکبیجار. کار خبرنگاری را از سال 1374 بصورت آزمایشی در واحد خبری صداوسیما گیلان آغاز کردم و در سال 1375 بعنوان خبرنگار دو بخش لشت نشا و خشکبیجار شروع به کار نموده ام و الان در بخش های خمام و خشکبیجار مشغول به فعالیت هستم .

*خوبان خبر: کدام خبر یا گزارش به دل خودتان خیلی نشسته است ؟

حدود 7 سال پیش در بخش خمام چند نفر در حال دنبال کردن سارق در کمربندی خمام بودند که سارق از ترس خود را داخل رودخانه انداخت و در نهایت با تلاش مردم و نیروی انتظامی دستگیر شد. این گزارش بصورت اتفاقی که در حال عبور از این مکان بودم ضبط و تهیه شد که این خبر برای بنده خاطر انگیز شد.

*خوبان خبر: انتظارات از خبرنگاران صدا و سیما به نسبت سایر رسانه ها بیشتر است؛ چه جوابی به این انتقادات دارید؟

جسارت همیشه در خبرنگاران وجود دارد و باعث می شود که نیمی از موفقیت را بدست آوردند و خبرنگاران کسانی نیستند که همیشه پیروز شوند ولی تسلیم هم نمی شوند این امر باعث شده که انتظار مردم از خبرنگار صداوسیما بالاتر رود.

*خوبان خبر: به نظر شما اهمیت کار خبر در دنیای امروز تا چه اندازه می تواند مهم باشد؟

خبرنگاران در لحظه تصمیم می گیرند و با عشق به سمت هدف می روند تا بتواند بهترین خبر را خلق نمایند و اثر بخشی در ذهن مخاطبان داشته باشند، اگر خبرنگار از اهمیت کوتاهی کند در رقابت شکست می خورد.

*خوبان خبر: دوست دارید فرزند شما هم خبرنگار شود؟

بله . خبرنگار همیشه به اندیشه های خود عمل می کند و شرایط خلق می کند و چه بهتر فرزندم راه من را ادامه دهد.

*خوبان خبر: نوع برخورد مردم و مسئولین با شما چگونه است و چه انتظاراتی از آنها دارید؟

مردم و مسئولین می توانند شرایط تصمیم گیری را عوض کنند، ولی خبرنگار هیچ وقت از رسالت خویش غافل نمی شود گرچه مواردی کام مسئولین را تلخ می کند ولی رضایتمندی مردم اصل است.

*خوبان خبر: فکر می کنید تا چه حد، خبرها و گزارش های شما در تحولات دو بخش خمام ، خشکبیجار نقش داشته است؟

اگر در طول این سالها به طور روتین کار انجام داده ام همان مقدار نتیجه حاصل شده است و با خطر کردن و سخت کارکردن تاحدودی توانستم با گزارش و پیگیری مسئولان دو بخش مثل تصفیه خانه آب شرب خشکبیجار و راه روستایی ، مخابرات و گازرسانی و احداث میدان ولی عصر (عج) در سالهای گذشته باشم.

*خوبان خبر: تلخ ترین و شیرین ترین خبر یا گزارشی که تاکنون مخابره کرده اید چه بوده است؟

تلخ ترین خاطره بنده این بود که 5 تن از شهروندان در میدان ولی عصر (عج) خمام زیر کامیون رفته و کشته شدند و شیرین ترین خبری که مخابره کردم ام این است که بتوانم با گزارش خود ذره ای از مشکلات مردم را حل کرده و به نتیجه برسانم.

*خوبان خبر: در پایان اگر حرف نگفته ای دارید بفرمایید؟

جاده خمام به خشکبیجار یکی از خطرناک ترین و پرحادثه ترین مسیرهای استان گیلان است که تاکنون جان صدها نفر از هموطنان عزیزان مان را گرفته و خانواده هایی هم عزادار نموده است امیدواریم بتوانیم با کمک مسئولین شاهد تعریض و افتتاح این جاده پر تردد باشیم .

 

خوبان خبر: از وقتی که در اختیار سایت خبری تحلیلی خوبان خبر گذاشتید صمیمانه سپاسگزاریم.

انتهای پیام/22


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

یک نظر ثبت شده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads