کد خبر: 144256 - تاریخ: چهارشنبه، 19 جولای 2017 - 10:00

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت:

حذف ویزای ورود ایرانیان به کشور روسیه در دستور کار است

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۱۶ هزار ویزا گردشگری از استان گیلان برای کشور روسیه صادر شد گفت: حذف ویزای ورود ایرانی‌ها به کشور روسیه در دستور کار است.

به گزارش خوبان، کنستانتین آلکسیف پیش از ظهر امروز در بیست و چهارمین نشست تخصصی توسعه در سازمان برنامه و بودجه استان گیلان با اشاره به اینکه روابط و تعاملات ایران روسیه امروز به یک سطح عالی رسیده است اظهار داشت: ایران و روسیه طرفین مقابل را همانند دو کشور دوست می‌بینند.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با بیان اینکه دو کشور ایران و سوریه موازین مشترکی در سیاست جهانی دارند خاطرنشان کرد: حوزه خاورمیانه، مشکلات سوریه و فلسطین، مبارزه با تروریست و مبارزه با تجاوز و زورگویی غرب از اهدافی مشترکی است که دو کشور ایران و روسیه به آن می‌پردازند.

آلکسیف با تاکید بر اینکه دو رئیس جمهور ایران و روسیه با هم روابط دوستانه داشته و این روابط رو به افزایش است اعلام داشت: در سفرهای دو رئیس جمهور به ایران و روسیه مذاکرات مطلوبی انجام شده که ثمرات تاثیرگذار اقتصادی مطلوبی را در آینده به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه حجم ظرفیت‌های دو کشور بسیار گسترده است و با توجه به این ظرفیت، حجم فعلی تعاملات در سطح پاینی قرار دارد بیان کرد: سال گذشته حجم عمومی تجارت ایران و روسیه 2 میلیون دلار بوده که این میزان نسبت به حجم روابط دو کشور ضعیف است.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت ظرفیت تعاملات اقتصادی و تجاری دو کشور را بسیار گسترده دانست و خاطرنشان کرد: شرکت‌ها و سازمان‌های دو کشور می‌توانند در راستای افزایش تعاملات، پیشنهادات مطلوبی را برای هم داشته باشند.

آلکسیف با تاکید بر اینکه محصولات ایرانی چون فرش دستی، زعفران، تولیدات کشاورزی، صنعتی، ماهیگیری و میگلو قسمت کوچکی از ظرفیت تجاری ایران است که به‌طور ویژه از سوی کشور روسیه استقبال می‌شود گفت: ظرفیت‌های دو کشور موجب همکاری‌های مطلوب در حوزه اقتصادی می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری و ایجاد تاسیسات مشترک برای گروه‌های مختلف اقتصادی روسیه در منطقه آزاد انزلی را یک ظرفیت مهم بیام کرد و اظهار داشت: تعاملات تجاری و اقتصادی ایران و روسیه با استفاده از ظرفیت‌های مذکور، آینده روشنی را در پیش دارد.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت با اشاره به اینکه روسیه تجارب مطلوبی در راستای تاسیس این شرکت‌ها ندارد خاطرنشان کرد: کشور ایران و به‌ویژه استان گیلان ظرفیت‌های طبیعی چشم‌گیری در حوزه کشاورزی دارد.

آلکسیف با بیان اینکه ظرفیت‌های کشتیرانی، حمل و نقل، زیرساخت بنادر و تولیدات صنعتی استان گیلان ظرفیت مطلوب برای تعاملات بیشتر است افزود: الگوی گردشگری گیلان یک ظرفیت مطلوب است که باید به‌شیوه درست در راستای تعاملات از آن بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه سال گذشته بیش از 16 هزار ویزا گردشگری از استان گیلان برای کشور روسیه صادر شده است خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های گردشگری دو کشور بسیار گسترده است و در راستای تعاملات گردشگری باید به‌طور ویژه تلاش شود.

سرکنسول فدراسیون روسیه در رشت از حذف ویزای ورود ایرانیان به کشور روسیه در آینده نزدیک خبر داد و تاکید کرد: اقدامات و تعاملات حذف ویزا برای ورود ایرانیان به کشور روسیه در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک، ایرانیان برای ورود به کشور روسیه به ویزا نیاز ندارند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/55


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads