کد خبر: 143873 - تاریخ: دوشنبه، 17 جولای 2017 - 09:25

دهیار نمونه خمام در گفتگو با خوبان خبر مطرح کرد:

متاسفانه بعضی ادارات با وجود دهیاران و شوراها خودشان را راحت کردند / اساسی ترین مشکل روستای دهنه سر وضعیت نامناسب جاده است

چندی بیش مراسم تجلیل از دهیاران نمونه استان گیلان در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، در این مراسم کمال ملائی دهیار روستای دهنه خمام به عنوان یکی از دهیاران نمونه و برتر استان برگزیده و از وی تجلیل شد

به گزارش خوبان، چندی بیش مراسم تجلیل از دهیاران نمونه استان گیلان در سالن الغدیر استانداری برگزار شد، در این مراسم کمال ملائی دهیار روستای دهنه سر خمام به عنوان یکی از دهیاران نمونه و برتر استان برگزیده و از وی تجلیل شد به همین بهانه رفتیم سراغ این دهیار نمونه با ما همراه باشید.

 

*خوبان خبر: خودتان را معرفی نمایید؟
با سلام و احترام  بنده محمد علی ملایی هستم متولد 1353و مدت ده ساله که دهیار روستای دهنه سر خمام.

*خوبان خبر : به نظر شما چه دلایلی باعث انتخاب شما بعنوان دهیار نمونه استان شد؟
از جمله دلایلی که شاید موجب انتخاب بنده به عنوان دهیار نمونه شد را می توان دلایل زیر دانست 1-علاقه به شغل دهیاری و عشق به آبادانی و توسعه روستای دهنه سر 2- پشتکار و تلاش بنده در زمینه های مختلف از قبیل پی گیری مدام پروژه های عمرانی و زیربنایی روستا به طوری که روستای ما برق، آب شهر، گاز، تلفن ، جاده آسفالته و همه امکاناتی که باید یک روستا برای توسعه داشته باشد را دارد. البته این تلاشها در کنار شوراهای خوب روستا که همیشه با اتحاد و همدلی موجبات پیشرفت روستا رو فراهم کردند و همچنین طرح های خلاقانه این دهیاری که به واسطه شناخت پتانسیل گردشگری روستا و رایزنی که با مسئولین استانی داشتیم؛ توانستیم این روستا را به عنوان روستای هدف گردشگری به ثبت برسانیم و جاذبه های گردشگری روستا را به تمام ایران معرفی کنیم و در کنار آن با کمک صندوق کار آفرینی امید با جذب مشارکت مردم طرح های اشتغال زایی ویژه ای برای درآمد زایی مردم در روستا از قبیل سایت ماهیگیری، خانه های بوم گردی، فروشگاه صنایع دستی، آلاچیق درختی، رستوران اکواریوم و… ایجاد کنیم .

*خوبان خبر: عمده ترین درآمد دهیاری از کجا تامین می شود؟
عمده ترین درآمد روستا همون مبلغی هست که دولت به واسطه سرانه جمیعت ما از تجمیع عوارض به حساب دهیاری می ریزد. ولی خوب انشالله ما در نظر داریم با کمک شورای دوره پنجم یک مجموعه فعالیت هایی در راستای در آمد زایی روستا انجام دهیم که یکی از آنها ایجاد یک مجتمع بزرگ تفریحی گردشگری در زمینی که دهیاری دراختیار دارد و به صورت یک جزیره زیباست و رایزنی ها با مسئولین استانداری هم انجام شده است.

*خوبان خبر: از مشکلات اساسی روستا چند مورد نام ببرید ؟
روستای ما به واسطه اینکه یک روستای گردشگری است، باید کوچه های شیک و زیبایی داشته باشد و اگر میخواهیم گردشگر بیشتری در این روستا جذب کنیم، باید به آسفالت کوچه ها اهمیت بدهیم.
ضعف برق هم در فصل های گرم سال مشکلات فراوانی برای ساکنین روستا و هم برای گردشگرانی که از روستا دیدن میکنند ، بوجود می آورد.

*خوبان خبر: کدام ادارات در شهرستان همکاری بهتر با دهیاری دارد و نسبت به دغدغه های روستاییان توجه بهتری دارد؟
متاسفانه ادارات با وجود دهیاران و شوراها خودشان را راحت کردند و اگر پی گیری نباشد به تنهایی هیچ حرکتی برای روستا انجام نمی دهند. اما جا دارد من از زحمات اداره محیط زیست، سازمان گردشگری محیط زیست، اداره برق، اداره آبیاری و بنیاد مسکن تشکر ویژه بکنم که به ما کمک کردند.
و نیز از مسئولین بخشداری و فرمانداری و استانداری که همیشه یار یاور ما هستند و بسیار نقش مهمی در توسعه روستایی دارند نیز تشکر میکنم.

خوبان خبر : نقاط قوت روستا کجاست؟
نقاط قوت روستا همون بکر بودن روستا و چشم انداز زیبا و زیستگاه اصلی پرندگان وحشی که مبنای اصلی گردشگری ماست و همچنین مردم خوب و مهمان نواز و امنیت روستا را می توان نام برد.

خوبان خبر: برنامه های آینده روستا و دهیاری چیست؟
برنامه های آینده ما ایجاد یک فضای گردشگری رودخانه ای است و به عباراتی طرح روستای رودخانه ای با توجه به داشتن رودخانه های فراوان در دستور کار ما قرار گرفته است و این نکته را هم اضافه کنم که هم اکنون روستای ما در طرح مشارکتی با شرکت ژاپنی جایکا در حال آموزش روستاییان جهت مدیریت پس ماند به عنوان روستای پایلوت در کشور قرار گرفته که انشالله با موفقیت در این طرح میتوان مشکل زباله را در استان حل کرد.

 

خوبان خبر: سخن پایانی
روستای ما از جمله روستاهایی است که به سرعت در حال پیشرفت است و من همیشه اعتقاد دارم که باید بجنبیم تا اینکه از غافله عقب نمانیم. در پایان نیز جا دارد از برادران شورا که به حق یار یاور روستا بودند و هستند و بخشدار محترم خمام تشکر و قدردانی بکنم.

 

 

انتهای پیام/2648


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads