کد خبر: 141526 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 ژوئن 2017 - 11:33

نعمت زاده: با کمک بخش خصوصی مشکل اشتغال کشور حل می شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با کمک بخش خصوصی، مشکل اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی پایدار در کشور حل می شود.

به گزارش خوبان،محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه در آئين بهره برداري از کارخانه توليد لوله هاي پلي اتيلن در شهرک سالاريه ورامين گفت : امروز يکي عمده ترين مشکلات کشور ، اشتغال جوانان و فارغ التحصيلان دانشگاهي است .
وي افزود : تعداد بسياري از متولدين دهه ۶۰ به ويژه فارغ التحصيلان دانشگاهي امروز به شغل نياز دارند و هر روز نيز به تعداد اين افراد افزوده مي شود.
نعمت زاده بيان کرد : با بررسي آمار تعداد افراد جوياي کار در فروردين سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲۰ هزار نفر به افراد جوياي کار افزوده شده و اين در حالي است که دولت در سال گذشته ۷۰۰ هزار شغل در کشور ايجاد کرده است.
وي تصريح کرد: يکي از مهمترين راه هاي ايجاد فرصت هاي شغلي ، سرمايه گذاري و افزايش بهره وري از توان و ظرفيت بخش هاي خصوصي است و دولت اين مهم را براي خود تکليف مي داند.
وي با اشاره به اين که دولت يازدهم فضا را براي جذب سرمايه گذران فراهم کرده افزود : مجلس شوراي اسلامي نيز در کنار دولت وظيفه دارد تا از فضاي کسب و کار را بهبود بخشد تا مردم به راحتي در کشور سرمايه گذاري کنند .
وزير صنعت ، معدن و تجارت تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان خود بارها به امنيت سرمايه گذاري تأکيد کردند که اين امنيت با ايجاد بينش صحيح در سرمايه گذاري بخش خصوصي به دست مي آيد.
وي تأکيد کرد: امروز همه افراد و مسئولان بايد دست به دست هم داده و شرايط را براي سرمايه گذاري تمامي افراد به ويژه ايرانيان خارج از کشور فراهم کنند.
نعمت زاده با اشاره به ظرفيت هاي شهرک صنعتي سالاريه ورامين گفت : مسئولان شرکت شهرک هاي صنعتي استان تهرن و کشور مي بايد طرح هاي نيمه تمام را شناسايي کرده و با برگزاري جلسات راهبردي ، زمينه فعاليت آن ها را فراهم و يا اين طرح ها را به سرمايه گذاران علاقمند واگذار کنند.
وي گفت : سخت گيري هاي بيش از حد در خصوص محدوديت هاي شعاع ۱۲۰ کيلومتري تهران باعث شده تا سرمايه گذاران رغبتي براي سرمايه گذاري نداشته باشند.
وي از مسئولان شرکت شهرک هاي صنعتي استان تهران و کشور خواست تا ظرف ۲ هفته تکليف پروژه هاي نيمه تمام شهرک هاي صنعتي چرمشهر و سالاريه را مشخص و گزارش آن را به وزارت صنعت ارسال کنند.
وزير صنعت ، معدن و تجارت به منظور بازديد از واحدهاي صنعتي شهرستان ورامين و افتتاح يک کارخانه وارد شهرستان ورامين شد .
محمدرضا نعمت زاده روز پنجشنبه با حضور در شهرک صنعتي سالاريه ، مورد استقبال مسئولان شهرستان ورامين قرار گرفت .
قرار است که وزير صنعت ، معدن و تجارت با حضور در شهرک هاي صنعتي سالاريه و چرمشهر از کارخانه توليد کاتاليست ايرانيان و شرکت چرم سازي وطن بازديد داشته باشد.
افتتاح کارخانه توليد لوله هاي پلي اتيلن انتقال پساب تصفيه شده جنوب تهران به دشت ورامين از ديگر برنامه هاي نعمت زاده در سفر به شهرستان ورامين بود.
وزير صنعت ، معدن و تجارت در سفر يک روزه خود به ورامين از لکه صنعتي خيرآباد نيز بازديد کرده و ضمن بازديد از دو کارخانه توليدي ، به مشکلات اين منطقه صنعتي از شهرستان ورايمن رسيدگي خواهد کرد.

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام/4163


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads