کد خبر: 140575 - تاریخ: جمعه، 2 ژوئن 2017 - 14:25

آیت الله قربانی در خطبه های نماز جمعه رشت:

همه برای حل مشکلات کشور کمک کنند/ منظور رئیس جمهور تکرار تحرکات بی دینی و خلاف شرع نبود

امام جمعه رشت با اشاره به روزهای منتهی انتخابات گفت: شاید بعضی ها در سالن های سرپوشیده از روی ذوق زدگی حرف هایی زدند اما اینکه رییس جمهور ما گفت “کاش همیشه شبیه این روزهای آخر انتخابات باشد” منظور او تحرکات بی دینی و خلاف شرعی نبوده است.

به گزارش خوبان، ایت الله زین العابدین قربانی در خطبه های نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) اظهار کرد: رمضان اتفاق بزرگی است و روزه ماه رمضان خاصیت هایی دارد که باید از خدا برای حفظ آن توفیق خواست.

وی با بیان اینکه رمضان ماه توبه، انابه و ماه عذر تقصیر به درگاه خداست، گفت: پیامبر فرموند از خداوند بخواهید به شما توفیق در تلاوت قرآن ولو یک خط بدهد.

امام جمعه رشت با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) گفت: خداوند می گوید پیامبر به مردم بگو همه اعمال شما مال خودتان است اما روزه ماله من است، من جزای روزه شما هستم! الله اکبر خدا جزای روزه شماست.

وی ادامه داد: امام صادق (ع) فرمود: وقتی روزه گرفتی گوش هم باید روزه بگیرد و غیبت نشنود و  چشم هم باید از محرمات روزه بگیرد.

امام جمعه رشت بیان کرد: خانم های مسلمان! دختران مومن، مسلمان و روزه دار! موی های تان را از نامحرم بپوشانید تا روزه تو روزه ای باشد که خدا جزایش باشد.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) فرمود افضل عبادت امت من خواندن قرآن است، گفت: بهترین انس ما باید قرآن باشد که این قرآن فردای قیامت بهترین شفیع ماست.

امام جمعه رشت در ادامه با اشاره به وفات حضرت خدیجه (س)، گفت: ایشان اموال فراوانی داشت اما همه را در راه پیامبر(ص) و دین او صرف کرد و وقتی  این دنیا را ترک می کرد وصیت کرد او را با پیراهنش دفن کنند زیرا بعضی ها می گویند چیزی برای خدیجه نمانده بود.

وی گفت: این زن و شوهر اسوه هستند برای مسلمانان در این روزهایی ک طلاق و بی احترامی ها در خانواده ها زیاد شده و باید صبوری پیشه کرد.

قربانی با اشاره به قیام ۱۵ خرداد با بیان اینکه امام خمینی(ره) شجاعت حیدریه داشت، گفت: امام برنامه های بی حیایی و مملکت فروشی شاه را برای مردم فاش کرد که منجر به دستگیری امام شد و در ۱۵ خرداد بیش از ۱۵ هزار نفر شهید، مجروح و زندانی شدند اما مردم ناامید نشدند

وی گفت: امام ۱۶ سال در تبعید در ترکیه و عراق و فرانسه بودند و ۲۷ سال قبل به ملکوت ایزدی پیوستند و مقام معظم رهبری ۲۷ سال است که این کشتی طوفان زده را هدایت می کند و خدا سایه اش را بر سر ما سلامت بدارد.
امام جمعه رشت با اشاره به سالروز وفات نمایتده سابق ولی فقیه درگیلان، گفت: آیت الله احسانبخش واقعا بلند همت و خدمتگزار بود که هیچ کس خدماتش را فراموش نمی کند و در ۱۳ خرداد مراسمی در پاسداشت این بزرگوار در این مکان برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، گفت: درود بر مردم ولایتمدار که در صندوق های مشارکت ۸۰ درصدی را رقم زدند و بعد از اعلام نتیجه خیابان ها را شلوغ نکردند.

قربانی ادامه داد: شاید بعضی ها در سالن های سرپوشیده از روی ذوق زدگی حرف هایی زدند و اینکه رییس جمهور ما گفت “همیشه شبیه این روزهای آخر انتخابات باشد” منظور او تحرکات بی دینی و خلاف شرعی نبوده است و این اتفاقات بعد از پیروزی کمی طبیعی است.

امام جمعه رشت افزود: از طرفین چه آنهایی که موفق شدند و چه کسانی که به دیگری جایشان را دادند می خواهیم که برای حل مشکلات کشور همکاری کنند.

وی با اشاره به ظلم سعودی ها به مردم یمن، گفت: مردم مظلوم یمن از یک سو گرسنگی و از یک سوی نداشتند آب و نان و امکانات زندگی و از طرف دیگر با بیماری دست و پنجه نرم می کنند که شماره حسابی برای کمک به این مردم تعیین شده است.

قربانی افزود: آنچه که یک انسان مسلمان را رنج می دهد این است که دولت سعودی خانه های شیعیان را در این کشور نابود می کند و در یمن هم همینطور و می بینید که در فلسطین، عراق، سوریه، لبنان، ترکیه و افغانستان نا امنی است

امام جمعه رشت اظهار کرد: ۵۰۰ نفر مسلمان را در این ماه رمضان در افغانستان با انفجار نابود کردند و باید برای از بین بردن این ناامنی ها دعا کنیم.

 

 

منبع:دیارباران

انتهای پیام/165456


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads