کد خبر: 139572 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 می 2017 - 17:57

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان

برگزاری ۱۵۰ عنوان برنامه در ایام گرامیداشت فتح خرمشهر در استان گیلان

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه دستاوردهای فتح خرمشهر باید سرلوحه اقدامات تمامی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد گفت: ۱۵۰ عنوان برنامه در ایام گرامیداشت فتح خرمشهر در استان گیلان برگزار می‌شود.

به گزارش خوبان ، رسول جلایی ظهر امروز در ستاد بزرگداشت فتح خرمشهر با موضوع برنامه‌های استان گیلان در سالروز فتح خرمشهر اظهارداشت: گرامیداشت سی و پنجمین سالروز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس با شعار “من انقلابی‌ام” از دوم خرداد لغایت 5 خرداد در کشور برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به عناوین روزهای مذکور و با بیان اینکه این عملیات غرور آفرین برای ملت ایران پیروزی و اقتدار به ارمغان آورد افزود: همزمانی مناسبت سوم خرداد با انتخابات و اواخر ایام ماه شعبان و آغاز ماه رمضان یک عنایت و فرصت از سوی پروردگار است.

جلایی با تاکید بر اینکه در سالروز فتح خرمشهر، درس‌ها و دستاوردهای دفاع مقدس و این حادثه منحصر به فرد باید به‌طور ویژه مدنظر قرار گیرد تصریح کرد: باید دستاوردهای این ایام ماندگار و پرافتخار برای نسل جوان ترویج و نشر شود.

وی نقش هدایت و فرماندهی امام خمینی (ره) را سبب حیات معنوی، خلق حماسه‌ها و پیروزی‌ها عنوان کرد و گفت: قدرت و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی، بصیرت، مقاومت و همگرایی، روحیه ولایت مداری، ایثار و شهادت از عوامل پیروزی و فتح خرمشهر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه دستاوردهای فتح خرمشهر باید سرلوحه اقدامات تمامی مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد خاطرنشان کرد: خودباوری، خوداتکایی، خداباوری و تکیه به ظرفیت‌های درونی کشور از دستاوردهای بزرگ فتح خرمشهر بود.

وی با تاکید بر اینکه اتکاء به توانمندی‌های داخل و عدم وابستگی به خارج مرزها از دیگر دستاوردهای فتح خرمشهر بود بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود تمامی کاستی‌ها، با اتکاء به خدا و نیروی جوان، کشور را از دست اشغالگران نجات داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه توانمندی و مقاومت نظام مقدس جمهوری ایران سبب شد تا دشمن برای آتش بس به میز مذاکره روی آورد افزود: دشمن وقتی در میدان عمل و مقابله سخت و فیزیکی با یک کشور مبارز و انقلابی به اهداف خود نمی‌رسد به مذاکره روی آورده و با دادن امتیازاتی، پیروزی نهایی را از آن کشور سلب می‌کند.

جلایی با بیان اینکه دشمن قصد داشت با مذاکره، پیروزی‌های ایران اسلامی را متوقف و دستاوردهای کشور را مصادره کند تصریح کرد: ایران اسلامی از فرصت پیروزی به‌خوبی استفاده کرد و در پایان جنگ تحمیلی به بخش قابل توجهی از مطالبات خود دست پیدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در پایان جنگ هیچ امتیازی را برای دشمن قائل نشد و دنیا را مجبور به اعتراف از حمایت دولت بعث عراق کرد افزود: ایران اسلامی دولت بعث عراق را وادار کرد که در دنیا اعلام کند شروع کننده جنگ بوده و جمهوری اسلامی تنها به دفاع از کشور خود برخاسته است.

جلایی با اشاره به برنامه‌های گسترده این اداره کل در سالروز فتح خرمشهر در استان گیلان گفت: جشن پیروزی و مقاومت سوم خرداد در پیاده راه فرهنگی رشت، برگزاری نمایشگاه‌ها با موضوع فتح خرمشهر و رونمایی از 5 عنوان کتاب مربوط به شهدای مدافع حرم استان گیلان از شاخص‌ترین برنامه‌های ایام مذکور در گیلان است.

وی برگزاری یادواره شهدای بیت المقدس و شهدای شاخص فتح خرمشهر، همایش پیشکسوتان و فاتحان خرمشهر و برنامه آیه‌های ایثار را از دیگر برنامه‌های این ایام نام برد و افزود: در ایام گرامیداشت سالروز فتح خرمشهر، اقدامات و برنامه‌های گسترده‌ای نظیر افتتاح دو یادمان شهدای گمنام در سطح استان گیلان انجام می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان از افتتاح 100 واحد منزل مددجویی از سوی سازمان بسیج سازندگی گیلان در این ایام خبر داد و خاطرنشان کرد: بیش از 150 عنوان برنامه در ایام گرامیداشت فتح خرمشهر در استان گیلان برگزار می‌شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads