کد خبر: 137595 - تاریخ: شنبه، 22 آوریل 2017 - 09:54

با حضور مسولان استانی:

نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گیلان در خمام برگزار شد

نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گیلان در خمام با حضور مسولان استانی برگزار شد.

به گزارش خوبان: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان گیلان در خمام با حضور مسولان استانی برگزار شد.

مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در این جشنواره گفت: مدرسه سازی و انجام کار خیر از آموزه های دینی ما به شمار می رود و خیّران در جهت ارتقای تعلیم و تربیت گام بر می دارند.  وی با اشاره به اینکه خیران سرمایه های این نظام هستند ، خاطرنشان کرد: مدرسه سازی مصداق واقعی صدقات جاریه و پیشرفت همه جانبه کشور در سایه  توسعه آموزش و پرورش است.پ

مقدم مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان گیلان هم در این همایش گفت: شاخص سرانه فضای آموزشی در کشور 17/ 5 متر مربع است در حالی که این رقم در گیلان 76/ 4 مربع  است و این در حالی است که به رغم توفیقات خوبی که داشتیم، نیازمند تلاش بیشتر برای رسیدن به شاخص های کشوری هستیم. وی افزود: مدارس نخستین کانون های تعلیم و تربیت هستند و خیران با ساخت و تجهیز مدارس نقش بی بدیل و مانایی در ارتقای فرهنگ کشور ایفا می کنند.

تکمیل پروژه های نیمه تمام کشور نیازمند ۴۵۰ هزار میلیارد تومان است

، غلامعلی جعفر زاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گیلان اظهار کرد: توسعه آموزشی، رونق اقتصادی هر کشوری را فراهم خواهد کرد.

وی با بیان اینکه چهار هزار پروژه نیمه کاره آموزشی، فرهنگی و درمانی در کشور وجود دارد گفت: برای اتمام این پروژه ها 450 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

جعفرزاده اذعان کرد: بالاترین بودجه امسال در کشور220  هزارمیلیارد تومان است و با درآمد این چنینی دولت امکان اتمام پروژه های نیمه کاره را ندارد.

وی به واگذاری و تصویب قانون پروژه های عام المنفعه اشاره و تصریح کرد: پروژه های عام المنفعه از جمله مدارس، بیمارستان ها و مجتمع های فرهنگی واگذار می شوند که باید خیرین نوع دوست وارد این عرصه شوند.

توسعه پایدار اقتصادی نیازمند هزینه در بخش آموزش است

مجید قدمی، معاون وزیر و رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور امروز(۳۱ فروردین)در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز گیلان، گفت: ساختن مدرسه به معنی انسان سازی و فرهنگ سازی است.

وی خاطرنشان کرد: شهدا در دفاع از میهن تلاش کردند و امروزه خیرین مدرسه ساز در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و انسان سازی فعالیت می کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: مدرسه سازی و ساخت مسجد جامعه را از آسیب های جدی اجتماعی در امان داشته و تا ابد این کار خیر ماندگار خواهد ماند.

قدمی خاطرنشان کرد: مشکلات جامعه بیش از منابع در آمدی است بدین وسیله خیرین در تجهیزات مدارس و … بایستی گام های موثری بردارند.

وی با بیان اینکه توجه به آموزش توسعه پایدار اقتصادی را فراهم خواهد کرد گفت: بیشتر کشورهای که در جهان حرف نخست علم را می زنند کشورهای هستند که بیشترین هزینه را در بخش آموزش و پرورش متحمل شدند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور اظهار کرد: کشورهای پیشرفته و با دانش کشورهای هستند که 91درصد هزینه هایشان در بخش آموزش است.

قدمی در پایان گفت: دو و نیم درصد میانگین خیرین کشور را خیرین گیلانی تشکیل داده اند. وسه درصد دانش آموزان کشور در گیلان درس می خوانند.

در برنامه ششم 3میلیارد دلار جهت توسعه آموزشی به تصویب رسیده است

اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر هم در این مراسم با بیان اینکه مدارس،  گلستان و دانش آموزان گل های جامعه هستند، تصریح کرد: استان گیلان دارای فرهیختگان ارزشمند بوده و با توسعه فضاهای آموزشی نخبگان بیشتری نیز تحویل جامعه خواهد داد.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با تاکید بر اینکه سهم فرهیختگان و نخبگان استان در کشور رتبه خوبی است، گفت: با افزایش و توجه به تجهیزات آموزشی آمار نخبگان گیلان افزایش خواهد یافت.

عباسی خاطر نشان کرد: در برنامه ششم 3میلیارد دلار جهت توسعه آموزشی به تصویب رسیده است

گفتنی است  این مراسم از 23 خیر مدرسه ساز استان گیلان قدردانی شد.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads