کد خبر: 135737 - تاریخ: یکشنبه، 26 مارس 2017 - 13:53

هشدار پلیس فتا گیلان به شهروندان درباره کلاهبرداری کارت به کارت

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان با هشدار به شهروندان در مورد کلاهبرداری های بانکی گفت: مراقب کلاهبرداری کارت به کارت و لو رفتن رمز اینترنتی حساب بانکی خود باشید.

به گزارش خوبان، سرهنگ ایرج محمدخانی اظهار کرد: برخی افراد سودجو و فرصت طلب با ارسال پیامکی با مضمون در یک قرعه کشی برنده جایزه شده اید، یا تماس با شهروندان، صنوف، اداره های دولتی و خصوصی، شماره حساب عابر بانک آنها را به شیوه های مختلف برای مثال خرید دوربین دیجیتال به مناسبت سالگرد ازدواج، مشارکت در امور خیریه، خرید زمین، پوشاک، لوازم خانگی، کالاهای پزشکی و بهداشتی برای بیمارستان ها و … به قصد واریز وجه، دریافت می کنند.
وی ادامه داد: کلاهبرداران بعد از مدتی به قربانی زنگ زده، از او می خواهند حساب بانکی خود را کنترل کند در صورتیکه مبلغی به حساب قربانی واریز نشده است.
سرهنگ محمدخانی اظهار داشت: در ادامه فرد کلاهبردار با اعمال شیوه های متقلبانه، قربانی را پای دستگاه عابر بانک کشانده و با شگردی خاص، رمز دوم اینترنتی حساب عابر بانک قربانی را بدست آورده و در یک فرصت مناسب، حساب او را خالی می کند.
رئیس پلیس فتا گیلان تاکید کرد: شهروندان به هیچ عنوان، اعتنایی به اینگونه تماس ها و پیامک ها نکنند و توجه داشته باشند که برای واریز وجه به حساب عابر بانک آنان، نیازی به حضور در کنار دستگاه خودپرداز نمی باشد و باید آنان مراقب شگردهای کلاهبرداران باشند.
سرهنگ محمدخانی همچنین از شهروندان خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان های موبایلی، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir یا ایمیل این پلیس به نشانی Gfata@police.ir گزارش کنند.

انتهای پیام/


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads