کد خبر: 133223 - تاریخ: دوشنبه، 27 فوریه 2017 - 08:15

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری:

حضرت فاطمه(س) صاحب مکتب بود / امام (ره) درس نظام‌مند کردن جامعه را به ما آموخت

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اندیشه و تفکر حضرت زهرا(س) بسیار تاثیرگذار بود گفت: حضرت فاطمه(س) صاحب مکتب بود.

به گزارش خوبان، آیت‌الله رضا رمضانی در جمع تشکل‌های دانشجویی گیلان با تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار کرد: برخی عمر طولانی ندارند اما عرض عمر آنها بسیار گسترده است.

وی اندیشه و تفکر حضرت زهرا(س) را بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: برخی به گونه‌ای می‌توانند صاحب مکتب باشند و فاطمه(س) از این گونه افراد است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ائمه(ع) حجت خدا بر بندگان هستند، تصریح کرد: حضور حضرت فاطمه(س) حتی بر پدر تاثیرگذار بود.

وی با اشاره به اینکه فاطمه(س) برای امام زمان(عج) الگو و اسوه است، افزود: فاطمه(س) چهار نوع الگو را ارائه کرد، یک نوع الگو برای دختران در زمینه عفاف، پاکی و اندیشه محسوب می‌شود و الگوی دوم برای زنان است.

رمضانی اضافه کرد: الگوی سوم مدیریت خانه و تربیت فرزندان با کمترین امکانات توسط فاطمه (س) ارائه شد و الگوی چهارم این است که زن می‌تواند فعال اجتماعی باشد و فاطمه(س) برای تمام انسان‌ها الگو است.

وی با تصریح بر اینکه عمر حضرت زهرا(س) کوتاه اما با یافته‌های بسیار بود، خاطرنشان کرد: فاطمه(س) در خطبه خود فرمودند؛ امامت ما یک نوع امنیت و آرامشی ایجاد می‌کند و برای جلوگیری از هر نوع تفرقه است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، خودنگری و خودباوری را از سرفصل‌هایی عنوان کرد که تا آخر عمر باید همراه انسان باشد و یادآور شد: انسان باید به خود فردی و اجتماعی روی آورد.

رمضانی با اشاره به اینکه در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم در آن زمانی انقلاب اتفاق افتاده است، اظهار کرد: در مقطع کنونی شرح وظایفی به عهده دانشگاهیان گذاشته شده تا اهداف عالیه انقلاب طی شود.

وی، نگاه اسلام را عقلانی و بدون افراد و تفریط عنوان کرد و افزود: نگاه ما به اسلام حداکثری است زیرا اسلام می‌تواند برای مدیریت جامعه الگو ارائه کند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براینکه کرامت انسانی با نگاه ارزشی حائز اهمیت است، بیان کرد: غدیر، عید مسلمانان است زیرا در زمان پیامبر (ص) اتفاق افتاده و حتی اهل سنت آن را از اعیاد بزرگ مسلمانان می‌دانند.

رمضانی متذکر شد: غدیر آمد تا مردم در سرنوشت خود حضور داشته باشند و پس از 38 سال از گذشت انقلاب اسلامی در این موقعیت قرار گرفتیم.

وی با بیان اینکه در مدیریت راهبردی انقلاب اسلامی باید به سه نکته توجه داشته باشیم، تصریح کرد: نخست آن‌که باید بدانیم تا چه اندازه مسیر را طی کردیم ضمن اینکه میزان مسیر پیموده نشده را باید بدانیم.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان، پیمودن مسیر باقی‌ماده از انقلاب اسلامی را حائز اهمیت خواند و گفت: انقلاب ما با نگاه اسلام است، معنویت در آن نقش برجسته دارد و معنویت در انقلاب اسلامی باید ساری و جاری باشد.

رمضانی با اشاره به اینکه علم قدرت‌آور است، خاطرنشان کرد: انسان تا زمانی به علم نرسد نمی‌تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی به وابستگی ایران به دنیای غرب در رژیم گذشته اشاره کرد و یادآور شد: ایران هیچ زمانی کشور مستعمره نبوده اما وابستگی موجب عقب‌ماندگی کشور شده است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه برای رسیدن به قدرت سالم باید زمینه‌های آن فراهم شود، اظهار کرد:  قدرت، ثروت و حتی علم در نظام اسلامی هدف نبوده بلکه ابزار است.

رمضانی به تفکر صحیح نظام مهدویت اشاره کرد و افزود: نظام مهدویت می‌تواند در دنیا تاثیرگذار باشد و برای حرکت جهانی زمینه‌ساز باشد.

وی با تأکید براینکه در دوران پست مدرنیته اسلام می‌تواند نظام‌مند کردن جامعه را به عهده داشته باشد، بیان کرد: امام (ره) درس نظام‌مند کردن جامعه را به ما آموخته است.

انتهای پیام/84001/آ40


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads