کد خبر: 131962 - تاریخ: شنبه، 11 فوریه 2017 - 08:37

استاندار گیلان: در خدمت به مردم، منتی نداریم / اخلاق در پاسخ نقدها، رعایت شود

استاندار گیلان با بیان اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در خدمت به مردم، هیچ منتی نداریم، گفت: باید در پاسخ به نقدهایی که می شود، اخلاق مورد رعایت قرار گیرد.

به گزارش خوبان، محمدعلی نجفی غروب جمعه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان بیان داشت: تلاش ها برای خدمات رسانی به مردم باید صدبرابر شود و در این مسیر باید گله از یکدیگر را کنار بگذاریم و برای استان از اعتبارات و امکانات ملی سهم بیشتری جذب کنیم.
وی با یادآوری بارش برف سنگین هفته گذشته افزود: از وزیر نیرو خواستم که اکیپ های مجموعه توانیر از استان های همجوار به استان وارد شوند و 57 اکیپ کمکی از استان های همجوار برای تسریع در برق رسانی به مردم وارد استان شدند.
نجفی با اشاره به اینکه مدیرعامل شرکت توانیر در سفر به گیلان، یکصد میلیارد ریال برای رفع بخشی از مشکلات برق استان اختصاص داد ، اظهار داشت: شرکت توانیر در بند هـ تبصره 6 بودجه سال 95 هفت هزار میلیارد ریال بمنظور بهسازی شبکه توزیع برق در اختیار دارد که انتظار ما این است از این طریق به حل مشکلات زیرساختی شبکه برق اقدام کنند.
وی بر ضرورت تعویض تیر برق های فرسوده با عمر چند دهه که در روستاها وجود دارد، تأکید و تصریح کرد: تعویض کابل های موجود با کابل های خودنگهدار باید جزو برنامه های اصلی باشد.
نجفی با اشاره به اینکه تحت هر شرایطی نباید بگذاریم مردم آسیب ببینند، گفت: در خدمت به مردم هیچ منتی نداریم و مدیران باید در کارهای مدیریتی قاطعانه عمل کنند و تعارف را کنار بگذارند.
وی افزود: در جلسات مختلف به فرسودگی زیرساخت های موجود در استان اشاره داشته ایم که از طریق رسانه ها منعکس شده و از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور می خواهیم تا در نوسازی و تجهیز ناوگان راهداری استان بیش از پیش اهتمام داشته باشد.
استاندار گیلان یادآور شد: شرکت گاز استان علیرغم پایین آمدن فشار به خوبی توانست از قطع گاز مشترکین جلوگیری و مدیریت کند و هنر مدیران ما این است که علاوه بر استفاده از بخش خصوصی ، سهم بیش از 90 درصدی بودجه که در اختیار وزرا و مدیران کشوری است را جذب کنند و در این مسیر از هر کمک و حمایتی که نیاز باشد با همراهی نمایندگان مجلس دریغ نخواهیم کرد.
نجفی با یادآوری اینکه پس از برف سال 92 در اعتبارات ناشی از حوادث در سال 93 تخصیص خوبی به استان داده شد، گفت: با استفاده از این اعتبار توانستیم ضمن کمک به دهیاری ها در تجهیز ماشین آلات اقدام بسیار مثبتی انجام داده و عمر ماشین آلات را جوان تر کردیم اما عقب ماندگی چندین ساله هنوز جبران نشده است.
استاندار گیلان با بیان اینکه بعضی از برف ها در سال های گذشته منجر به بسته شدن مسیر و قطع برق شهر صنعتی شد، افزود: پس از 44 سال در این دولت توانستیم با تعریض مسیر شهر صنعتی در برف اخیر، از خاموشی و انسداد مسیر جلوگیری کنیم.
وی با قدردانی از انعکاس مسائل و مشکلات از سوی صدا و سیما گفت: اگر در این ایام نسبت به عملکرد کارکنان زحمت کشی که در شرایط نامساعد جوی در میدان حضور داشتند، اقدام می شد تأثیرگذاری بیشتری درخصوص بیان خدمات داشت ضمن اینکه روابط عمومی دستگاه های اجرایی باید تلاش کنند در ایام بحران خدماتی که انجام می شود و مردم به آن نیاز دارند را بموقع اطلاع رسانی کنند.
نجفی بر لزوم قضاوت صحیح و منصفانه نسبت به عملکرد و تلاش های مدیران تأکید و تصریح کرد: بی انصافی است اگر گفته شود مدیران کاری انجام نداده اند اما نواقصی در این میان وجود داشته، مدیران نیز توجه داشته باشند حتی اگر نقدهای غیرمنصفانه و تخریب ها شما را خسته کرد، باید اخلاق را در پاسخ ها رعایت کنید.
وی با اشاره به اینکه هرچه به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می شویم، تخریب دولت بیشتر می شود، گفت: برخی می خواهند بر طبل اختلافات بکوبند اما فرمایشات امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب بر پایه حفظ وحدت در جامعه و عدم ایجاد ناامیدی بین مردم است.
نجفی اضافه کرد: نماینده ولی فقیه در گیلان در خطبه های نمازجمعه امروز به این نکته که برخی به هر بهانه ای برای تخریب دولت استفاده می کنند، اشاره داشت ما نیز باید برای خدمات رسانی به مردم ، تلاش ها را صدبرابر کنیم و در این مسیر باید گله از یکدیگر را کنار بگذاریم و برای استان از اعتبارات و امکانات ملی سهم بیشتری جذب کنیم.
استاندار گیلان همچنین از نمایندگان عضو کمیسیون تلفیق مجلس برای افزودن قابل توجه اعتبارات استان در بودجه پیشنهادی 96 قدردانی و اظهار امیدواری کرد که با تصویب این پیشنهاد بتوان گام های موثری در خصوص توسعه استان برداشت.
جلسه ستاد مدیریت بحران استان غروب جمعه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران به ریاست استاندار گیلان در رشت برگزار شد.

 

انتهای پیام/877


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads