کد خبر: 129792 - تاریخ: پنج‌شنبه، 19 ژانویه 2017 - 10:45

نماینده مرزبانی در ستاد امنیت مرزی و دریانوردی استان:

رفع تصرف از حریم دریا در شهرهای ساحلی گیلان جدی گرفته شود

نماینده مرزبانی گیلان در ستاد امنیت مرزی و دریانوردی استان گفت: تصرفات اراضی ملی در حریم دریا در شهرهای ساحلی گیلان، تهدید زیست محیطی و خلاف مقررات است و دستگاه های متولی باید با اتکاء به قانون، به رفع تصرف آنها اقدام کنند.

به گزارش خوبان، سرهنگ حسن بهارمست روز گذشته در هشتمین جلسه ستاد امنیت مرزی و دریانوردی استان گیلان در فرمانداری آستارا افزود: قانون هرگونه تصرف و تخریب اراضی ملی را به صراحت منع کرده و دستگاه های دخیل باید در تحدید حدود و رعایت حریم های قانونی دریا و نوار ساحل در شهرهای استان با جدیت عمل کنند.
وی اظهار کرد: همکاری مردم همواره در پیشبرد امور تاثیرگذار بوده و باید در آزادسازی اراضی تصرف شده و جلوگیری از تخریب و تصرف منابع طبیعی و نوار بکر ساحلی از نیروی مقاومت بسیج نیز استفاده شود.
موسی امینی رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان نیز در این جلسه گفت: پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا در نوار ساحلی این شهرستان به عنوان یکی از مناطق 14گانه و ارزشمند محیط زیست در استان شناخته می شود و باید با تصرفات دولتی و خصوصی دراراضی آن پناهگاه مقابله شود.
وی افزود: مساحت این پناهگاه ، یک هزار و 285 هکتار است و در گذشته 28 هکتار آن برای زراعت موقت به مردم واگذار شد که این ، کار درستی نبوده و طی سال های متمادی به علت رعایت نشدن حریم دریا و خشکی، برخی افراد به تصرف و تخریب اراضی ساحلی اقدام کرده و سند مالکیت نیز گرفته اند.
امینی پایش نوار ساحلی برای رعایت دقیق حریم ها، تمکین به اجرای قانون و همکاری دستگاه های مختلف اداری را راهکار مقابله با زمین خواری در ساحل دریاها و حفاظت از منابع ملی و طبیعی دانست.
سرهنگ نوذر مرادی فرمانده هنگ مرزی آستارا نیز در این جلسه گفت: در بخش های وسیعی از نوار مرزی این شهرستان طرح انسداد مرزی اجرا شده و با هرگونه تصرف اراضی ملی در نوار مرزی آستارا مقابله می شود.
وی افزود: اگر دستگاه های اداری در خصوص رعایت نشدن 60 متر حریم دریا و تصرف اراضی ملی در نوار مرزی و ساحلی آستارا، علیه هر شخص حقیقی یا حقوقی شکایت دارند، هنگ مرزی آماده همکاری است.
طول نوار ساحلی دریای خزر در گیلان حدود 220 کیلومتر است و انزلی، آستارا و تالش از شهرهای ساحلی این استان هستند.
پناهگاه حیات وحش لوندویل در نوار ساحلی آستارا در سال 1354 به علت شرایط طبیعی و زیست محیطی ویژه، به عنوان پناهگاه حیات وحش معرفی شده است و علاوه بر وجود گونه هایی از درختان جنگلی، چند مرال در آن نگهداری می شود.

انتهای پیام/55666


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads